Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

leštění sacích kanálů

23. bře 2013 19:54

Jaké máte zkušenosti s leštěním či neleštěním kanálů?
Někde se doporučuje vyleštit do lesku, někde naopak neleštit vůbec, pouze slícovat a odstranit nerovnosti, někdo zase doporučuje snížit drsnost zhruba o polovinu. Nebo je to zbytečné?
Jaké jsou vaše metody, rady a zkušenosti? :wink:

Re: leštění sacích kanálů

23. bře 2013 22:46

Já vyčetl že vybrousit ale neleštit , hrubá struktůra podporuje výření paliva se vzduchem.Takže jsem to jen nakonec přerovnal vějířkem.
Spíš je asi důležité ubraté ubrat material na místech kde jsou hluchá místa.Na mojí hlavě z metra byl ve výfukovém kanále ( krajní) hrozný kus karbonu usazený v ohybu,tak jsem to tam probral.To samé jsem se snažil udělat i v sacích.
Vycházel jsem ze zluté bible. Jenom se nesmíš dostat do vody.
:?: :?: Pozor:: Sice si tu plácám játra,ale ještě jsem svojí hlavu vevyzkoušel :?: :?:

http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=4614&p=35005&hilit=bible#p35005

Re: leštění sacích kanálů

23. bře 2013 23:34

jo, já postupoval podobně se stejnýma informacema, ale preci jen ty názory a znalosti se různí, určitě to stojí za rozbor od zkušených:)

Re: leštění sacích kanálů

24. bře 2013 20:07

Pár slov k problematice leštění kanálů :

V dřívějších dobách se na leštění zvláště sacích kanálů klad velký důraz , později se zjistilo , že důležitější než hladký povrch je tvar a průřez . Důležitější ovšem je že samotná úprava kanálů , bez mnoha dalších zásahu , nepřinese očekávaný výsledek .
Jen úprava hlavy motoru ,vyžaduje kromě slícování sacího i výfukového potrubí , úpravu sedel ventilů ( kulatá sedla ) úpravu S i V ventilů , použití speciálních ventilových pružin , tzv. zapérování , úpravu vodítek ventilů , úpravu spalovacího prostoru.
Řekneme li A , musíme říci i B .Tzn. k takto upravené hlavě , je pro dosažení maximálního výsledku uprav nutné pokračovat i s ostatními díly motoru.
- vahadla ventilů
- vačkový hřídel
- rozvodové ústroji
- pisty
- ojnice
- klikový hřídel
- úprava či použiti jiného karburátoru
- úprava sacího i výfukového potrubí
- zapalováni atd.

Na závěr bych řekl že mini má většina lidí pro radost nikoli na závodění a peníze do motoru bych radši investoval do karoserie .....

Re: leštění sacích kanálů

24. bře 2013 20:54

samozřejmě tento krok nepřinese sám o sobě nejspíš nic moc, jak řekl Michal, předpokládají se i jiné úpravy, a pak tedy jak? za předpokladu nějakých uprav tvarování kanálků vznikne dost odlišný povrch od původního, takže neleštit, pouze zbrousit, zarovnat a slícovat .?

Re: leštění sacích kanálů

24. bře 2013 21:08

Věděl jsem že mam někde uloženy nějaké odkazy?
Upozornuji že to neni MINI a nejsou moje moudra!!

"Nerad bych bral iluže o leštění kanálků ale leštěním do zrcadlového lesku není zakladní požadavek pro tuto operaci s požadovaným efektem. kanálky by měly mít drsnost od 0,8-1,6 čili broušené pokud plochu vyleštíš do zrcadlového lesku tak to bude spíš horší než vubec neupravený kanálky. vzhledem k tomu že pak nemá směs žádný odpor tak se začne usazovat na stěnách, kondenzovat a vytvářet kapičky který ti způsobí nerovnoměrné plnění při uvolnění. ten povrch musí být trošku porezni kvuli tomu aby turbulence pravě při pruchodu přez nerovnost strhly případný kondenzát. běžne je v sacích drsnost okolo 3,2-6,4 a snižuje se to na tu jak jsem psal. menší drsnost je pak už spíš na škodu"
Nebo
http://saxorally.cz/clanky/technicke-veci/rady-kolem-uprav.html
Odeslat odpověď