CLASSIC MINI http://classic.minicooperklub.cz/ |
|
leštění sacích kanálů http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=5199 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kuboš [ 23. bře 2013 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | leštění sacích kanálů |
Jaké máte zkušenosti s leštěním či neleštěním kanálů? Někde se doporučuje vyleštit do lesku, někde naopak neleštit vůbec, pouze slícovat a odstranit nerovnosti, někdo zase doporučuje snížit drsnost zhruba o polovinu. Nebo je to zbytečné? Jaké jsou vaše metody, rady a zkušenosti? ![]() |
Autor: | jirka2030 [ 23. bře 2013 22:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: leštění sacích kanálů |
Já vyčetl že vybrousit ale neleštit , hrubá struktůra podporuje výření paliva se vzduchem.Takže jsem to jen nakonec přerovnal vějířkem. Spíš je asi důležité ubraté ubrat material na místech kde jsou hluchá místa.Na mojí hlavě z metra byl ve výfukovém kanále ( krajní) hrozný kus karbonu usazený v ohybu,tak jsem to tam probral.To samé jsem se snažil udělat i v sacích. Vycházel jsem ze zluté bible. Jenom se nesmíš dostat do vody. ![]() ![]() ![]() ![]() http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=4614&p=35005&hilit=bible#p35005 |
Autor: | Kuboš [ 23. bře 2013 23:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: leštění sacích kanálů |
jo, já postupoval podobně se stejnýma informacema, ale preci jen ty názory a znalosti se různí, určitě to stojí za rozbor od zkušených:) |
Autor: | Michal 89 [ 24. bře 2013 20:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: leštění sacích kanálů |
Pár slov k problematice leštění kanálů : V dřívějších dobách se na leštění zvláště sacích kanálů klad velký důraz , později se zjistilo , že důležitější než hladký povrch je tvar a průřez . Důležitější ovšem je že samotná úprava kanálů , bez mnoha dalších zásahu , nepřinese očekávaný výsledek . Jen úprava hlavy motoru ,vyžaduje kromě slícování sacího i výfukového potrubí , úpravu sedel ventilů ( kulatá sedla ) úpravu S i V ventilů , použití speciálních ventilových pružin , tzv. zapérování , úpravu vodítek ventilů , úpravu spalovacího prostoru. Řekneme li A , musíme říci i B .Tzn. k takto upravené hlavě , je pro dosažení maximálního výsledku uprav nutné pokračovat i s ostatními díly motoru. - vahadla ventilů - vačkový hřídel - rozvodové ústroji - pisty - ojnice - klikový hřídel - úprava či použiti jiného karburátoru - úprava sacího i výfukového potrubí - zapalováni atd. Na závěr bych řekl že mini má většina lidí pro radost nikoli na závodění a peníze do motoru bych radši investoval do karoserie ..... |
Autor: | Kuboš [ 24. bře 2013 20:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: leštění sacích kanálů |
samozřejmě tento krok nepřinese sám o sobě nejspíš nic moc, jak řekl Michal, předpokládají se i jiné úpravy, a pak tedy jak? za předpokladu nějakých uprav tvarování kanálků vznikne dost odlišný povrch od původního, takže neleštit, pouze zbrousit, zarovnat a slícovat .? |
Autor: | jirka2030 [ 24. bře 2013 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: leštění sacích kanálů |
Věděl jsem že mam někde uloženy nějaké odkazy? Upozornuji že to neni MINI a nejsou moje moudra!! "Nerad bych bral iluže o leštění kanálků ale leštěním do zrcadlového lesku není zakladní požadavek pro tuto operaci s požadovaným efektem. kanálky by měly mít drsnost od 0,8-1,6 čili broušené pokud plochu vyleštíš do zrcadlového lesku tak to bude spíš horší než vubec neupravený kanálky. vzhledem k tomu že pak nemá směs žádný odpor tak se začne usazovat na stěnách, kondenzovat a vytvářet kapičky který ti způsobí nerovnoměrné plnění při uvolnění. ten povrch musí být trošku porezni kvuli tomu aby turbulence pravě při pruchodu přez nerovnost strhly případný kondenzát. běžne je v sacích drsnost okolo 3,2-6,4 a snižuje se to na tu jak jsem psal. menší drsnost je pak už spíš na škodu" Nebo http://saxorally.cz/clanky/technicke-veci/rady-kolem-uprav.html |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |