Pepan píše:
Mam stejný problém...shell nitro+ a je pokoj. Řek bych uprava předstihu by mohla pomoct
Nastavení předstihu se samozápaly vůbec nesouvisí - určuje okamžik zapálení směsi ve spalovacím prostoru jiskrou svíčky při běhu motoru. Po vypnutí klíčku už žádná jiskra nepřeskakuje a motor se zastaví. Samozápal vznikne detonačním zážehem nasáté směsi. Ten je způsoben vysokým stlačením směsi. Proto používáme do našich upravených motorů s vysokým kompresním poměrem vysokooktanové palivo čímž eliminujeme detonační zážehy. Při použití paliva s nízkým oktanovým číslem v motoru s vysokým kompresním poměrem nedosáhneme záměru - zvýšení výkonu ale pouze hlučného chodu motoru ( charakteristické kovové klepání ) a velmi krátké životnosti agregátu.
Pokud jsme extrémně odlehčili setrvačník a použili vačku s vysokým překrytím tak jsou pro chod motoru nezbytně nutné vysoké volnoběžné otáčky. A právě jejich nastavení má na svědomí samozápaly po vypnutí zapalování. Vhodné palivo s vyšším oktanovým číslem nebo použití příměsi Oktan Booster částečně problém se samozápaly vyřeší - do určitého stupně komprese. Potom je nutné laborovat s elektromagnetickým uzavíráním volnoběžných trysek - aby se po " vypnutí klíčku " zamezilo nasátí směsi do válce =) a když se nic nenasaje - nemá co detonovat i kdyby jme jezdili na NORMAL