Stránka 11

samozápal po vypnuti klicku

Napsal: 15. črc 2015 01:03
od cappy
mam problem se samozapalem ma mini 1380. motor je komplet novy najel asi 500km a od noveho se mi pokazde opakuje ten samy problem.
konfigurace motoru je a+ offset boring 73,5mm/1380/ omega pistons 73,5 7cc d cut pisty, 266 kent vacka, 37,5/31 mm hlave bez zvecovani sacich komor, hiff 44 s bbw jehlou predstih je nastaveny na 27 stupnu pri 1500 rpm, zapalovani je acuspark stealth ignition a svicky ngk iridium /zkousel sem i bosh 4point a akkuspark iridium cold ale nic nepomaha. jen kdyz tam naleju 98 oktanovy benzin tak se to skoro utisi.
neni nekde neco co sem mohl prehlednout?

Re: samozápal po vypnuti klicku

Napsal: 15. črc 2015 06:21
od Richard B
Odpoveď si si dal sám. Treba používať vysokooktánový benzín. Ja som mal tiež stým problém a 99 oktánov to vyriešilo.

Re: samozápal po vypnuti klicku

Napsal: 15. črc 2015 17:25
od Č e f o
....přesně tak tohle dělá benzín, mě to na Countrymenovi blbo uplně stejně. Takže teď tam liju jen 100 a je po sratostech

Re: samozápal po vypnuti klicku

Napsal: 15. črc 2015 22:58
od Pepan
Mam stejný problém...shell nitro+ a je pokoj. Řek bych uprava předstihu by mohla pomoct

Re: samozápal po vypnuti klicku

Napsal: 16. črc 2015 19:14
od kajamesaja
Pepan píše:Mam stejný problém...shell nitro+ a je pokoj. Řek bych uprava předstihu by mohla pomoct


Nastavení předstihu se samozápaly vůbec nesouvisí - určuje okamžik zapálení směsi ve spalovacím prostoru jiskrou svíčky při běhu motoru. Po vypnutí klíčku už žádná jiskra nepřeskakuje a motor se zastaví. Samozápal vznikne detonačním zážehem nasáté směsi. Ten je způsoben vysokým stlačením směsi. Proto používáme do našich upravených motorů s vysokým kompresním poměrem vysokooktanové palivo čímž eliminujeme detonační zážehy. Při použití paliva s nízkým oktanovým číslem v motoru s vysokým kompresním poměrem nedosáhneme záměru - zvýšení výkonu ale pouze hlučného chodu motoru ( charakteristické kovové klepání ) a velmi krátké životnosti agregátu.
Pokud jsme extrémně odlehčili setrvačník a použili vačku s vysokým překrytím tak jsou pro chod motoru nezbytně nutné vysoké volnoběžné otáčky. A právě jejich nastavení má na svědomí samozápaly po vypnutí zapalování. Vhodné palivo s vyšším oktanovým číslem nebo použití příměsi Oktan Booster částečně problém se samozápaly vyřeší - do určitého stupně komprese. Potom je nutné laborovat s elektromagnetickým uzavíráním volnoběžných trysek - aby se po " vypnutí klíčku " zamezilo nasátí směsi do válce =) a když se nic nenasaje - nemá co detonovat i kdyby jme jezdili na NORMAL :D