Kolik V vám dává alternátor?
Napsal: 09. říj 2016 17:26
Nejdříve jsem myslel, že mám špatnou baterku, tak jsem jí vzkřísil nabíječkou a i po 2 týdnech stání v počasí a teplotách jaké byly má 12,6V, takže je úplně v pohodě.
Nicméně měřil jsem pár věcí a zde jsou výsledky:
Napětí baterie bez ničeho - 12,6V
Kam kleslo napětí nejníže při startování - 10,3V
Napětí při běhu motoru po nastartování - jen běží motor nic jiného není zapnuté (studený motor - okolo 12 stupňů) - 13,5V
Zapnuté spotřebiče (mlhovka, světla i dálková, vyhřívání zadního skla, blinkry) - jen 12,5V
Vyšší otáčky (2.500 otáček) stále při zapnutých spotřebičích - stále 12,5V
Z toho usuzuji že bude chyba v alternátoru? Mám manuál od Haynes, ale tam jsou více popsané spíše věci okolo dynama, proto by mě zajímalo kde myslíte, že je chyba? Jestli měnit/repasovat alternátor?
Trochu mi přijde divné, že ten alternátor dává 13,5V když běží motor naprázdno - na druhou stranu i tak by měl asi dávat i přes 14V ne? V Haynes čtu že 14V je max, tak si s tím nevím trochu rady.
Moje mini je MPI z roku 1997.
Nicméně měřil jsem pár věcí a zde jsou výsledky:
Napětí baterie bez ničeho - 12,6V
Kam kleslo napětí nejníže při startování - 10,3V
Napětí při běhu motoru po nastartování - jen běží motor nic jiného není zapnuté (studený motor - okolo 12 stupňů) - 13,5V
Zapnuté spotřebiče (mlhovka, světla i dálková, vyhřívání zadního skla, blinkry) - jen 12,5V
Vyšší otáčky (2.500 otáček) stále při zapnutých spotřebičích - stále 12,5V
Z toho usuzuji že bude chyba v alternátoru? Mám manuál od Haynes, ale tam jsou více popsané spíše věci okolo dynama, proto by mě zajímalo kde myslíte, že je chyba? Jestli měnit/repasovat alternátor?
Trochu mi přijde divné, že ten alternátor dává 13,5V když běží motor naprázdno - na druhou stranu i tak by měl asi dávat i přes 14V ne? V Haynes čtu že 14V je max, tak si s tím nevím trochu rady.
Moje mini je MPI z roku 1997.