Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

Vymena lozisek na zadni naprave

04. srp 2006 08:55

Zdar lidi,

existuje nejaky trik na sundani kulickoveho loziska z naboje kola ?
Drzi tam jako cert a surove do toho mlatit nechci.
Postupuju podle nemeckeho manualo JakNaTO a tam se zminuji o nejakem pripravku, o tom jsem ovsem nikde nenasel ani n

Podle servisnich obrazku by mel jit sundat cely naboj, tak to zkusim a pak to uz snad dolu stlucu pomoci dreveneho spaliku a kladiva.

Zajimave je, ze stara loziska jsou kulickova a nova sada je valeckova. No snad to vse sedne jak ma.

U druheho kola pak vyrobim podrobny navod s fotkama a nekam to sem vlepim.
Zdarec Bob

04. srp 2006 09:56

Osobně jsem to ještě nedělal, ale měl by se sundat celý náboj i s ložiskama (po demontáži středové matice a bubnu), ložiska pak musíš z náboje ve svěráku vyrazit, nejlépe trubkou (kulatinou) vhodného průměru. Starší miníky měli kuličky, později se přešlo na válečky z důvodů vyšší životnosti. Změna ložisek z kuliček na válečky tuším proběhla v roce 1984.
Naposledy upravil vrabi dne 04. srp 2006 10:02, celkově upraveno 1

04. srp 2006 09:58

Jo a jestli máš německý Jak na to, můžem spolu udělat výměnu, já ti naskenuju příručku od Haynese (anglickou) a ty mě pošleš tu německou.

04. srp 2006 14:56

vrabi píše:Jo a jestli máš německý Jak na to, můžem spolu udělat výměnu, já ti naskenuju příručku od Haynese (anglickou) a ty mě pošleš tu německou.


Ugh, je tho hodne, nicmene zkusit se to muze, ze :-)

04. srp 2006 16:38

neni to sice moc dulezity, ale ty loziska nejsou valeckovy, nybrz kuzelikovy..:o)

05. srp 2006 17:52

jurash píše:neni to sice moc dulezity, ale ty loziska nejsou valeckovy, nybrz kuzelikovy..:o)


:-) az tak jsem je zase nestudoval, ale uz podle nazvu v nemcine jsou opravdu kuzelikova

Jinak uz jsem ho sundal, po tom co jsem rozmontoval kde co a naboj jsem stejne nevytah, nejak tam drzi, tak jsem ten vnitrek loziska jednoduse uchopil do klesti a vytocil ven, slo to pomerne lehce.

Dnes jsem konecne zjistil proc minik nejede, koupil jsem si meric kompresi a mam dva valce bez komprese, parada. Tak ted o starost vic. :(

07. srp 2006 07:38

asi bych začal zkontrolováním vůle na ventilech, pokud je dobrá tak asi budou podpálený , kdyžtak napiš jestli se mám pustit do toho skenování, haynes má 367 stran, skenoval bych to na etapy asi po 100 stranách, ten tvůj německý manuál má tuším jen 200 stran a nebo mi napiš co máš za model a naskenuju jen věci pro tvoje auto

16. srp 2006 12:31

vrabi píše:asi bych začal zkontrolováním vůle na ventilech, pokud je dobrá tak asi budou podpálený , kdyžtak napiš jestli se mám pustit do toho skenování, haynes má 367 stran, skenoval bych to na etapy asi po 100 stranách, ten tvůj německý manuál má tuším jen 200 stran a nebo mi napiš co máš za model a naskenuju jen věci pro tvoje auto


Tak zavada nalezena.To mosazne tesneni pod hlavou motoru je mezi valcema
v pravo propalene, tudiz proto oba najednou.
Nemuzu nikde najit jak poznam podpaleny ventil. Opticky jsou ok, to vsech ventilu jsem strikl z vrchu WD a u 3 se lehce vyvzlinava dovnitr. Tyto minimalne projedu jemnou pastou na sedla ventilu. Mozna, ze jak je budu mit otevrene, tak uz to pripadne podpaleni uvidim cele.

Zatim to neskenuj, ja se tomu ted nemuzu venovat, bo mam hodne prace s projektem. Nejdrive tak za mesic. Jakmile budu moci, tak se ozvu.

Dik

16. srp 2006 12:56

Jestli je to jenom těsnění tak to je to nejlepší co se mohlo stát. Ventil můžeš vyzkoušet třeba nalitím petroleje do sacího (výfukového kanálu), petrolej by neměl tak 5 vteřin protéct. Každopádně když už je hlava dole tak bych dal mezi ventil a sedlo pastu a ručně je zabrousil, tím určitě nic nezkazíš.

16. srp 2006 17:46

Než hlavu namontuješ,změř ji jestli je rovná dosedací plocha hlavy aby jsi neměnil těsnění brzy znovu

18. srp 2006 11:02

Jojo mereni provedu taky, kdyztak to necham rovnou prebrousit. Nastesti to provadi strejda mistr brusic.

Mam jeste dotaz. Kdyz jsem na napravu naklepl nove loziska a utahl na predepsany moment, tak se kolo dost tezce otacelo. Pro jistotu jsem matku povolil o jeden zoubek na korunce matky. Lozisko jde o poznani lehceji, ale stale nejde tak lehce jako to stare, vule nejsou zadne. Po povoleni jeste o jeden zoubek, to uz ma vuli, tak to necham pritazene, snad si to sedne. Zajizdet budu zvolna a casto kontrolovat jak vuli tak teplotu.

Jest tato zkusenost taky, nebo jsem neco posral ?

Dik Bob

18. srp 2006 12:18

No mezi ložisky by měl být podle schématu rozpěrný kroužek, pokud tam není (tak to je u většiny běžných aut) musí se matice dotáhnout velmi lehce tak aby kolo nemělo vůli a nehřálo se, např.opel doporučuje matici dotáhnout předepsaným momentem a pak jí povolit tak aby šlo podložkou pod ní pootočit (např. za pomoci šroubováku). Když utáhneš kuželíková ložiska moc proti sobě tak se po pár km kousnou a ukroutíš osu kola. Osobně povoluju matici tak dlouho až se začne kolo vrklat a pak jí o zoubek přitáhnu, což je to co jsi uělal i ty :D :lol: :D :lol:
Odeslat odpověď