CLASSIC MINI
http://classic.minicooperklub.cz/

Výkon motoru
http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=7014
Stránka 23

Autor:  JK Mini [ 18. úno 2020 19:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

U nás v ČR asi bude problém s odladěním.Jestli máš vše v pohodě a funkční,tlaky v pohodě,tak kup ten kit.Máš v tom hlavně hlavu repasovanou a upravenou a to taky stojí nějaky prachy,tak to tam nasypej,nalaď tlak paliva podle chodu,tahu,svíček,černýho kouře z vejfuku a užívej.Vím o členovi,kterej se s MPI vyblbnul,ale nebudu ho zveřejňovat,když si to sám nebude přát.
Já s SPI budu ladit dle širokopásmobý lambda sondy tak tlak paliva,zbytek si přechroupá jednotka,která je adaptabilní v nějakym rozsahu.Pak mám ještě jednotku z GTI z UK,ale nečte mi teplotu chladící kapaliny,musim najít někoho,kdo jí opraví.Pak možná i 90 bhp+ :twisted:

Autor:  Kuboš [ 18. úno 2020 21:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

obecně mini v mpi není zrovna ideální auto na nějaké velké ladění. Vzniklo naopak proto, aby se jeho emise snížily, zefektivnila spotřeba a zpohodlnělo cestování. Na nějaký ohromný výkon bych si vybral jednotku mladší z jiných vozů implementovatelnou do mini a dobře programovatelnou, nebo naopak starší s manuálním laděním. v obou případech ale s daleko rozsáhlejší investicí než je nějaký kit o pár dílech bez zaručeného výsledku. reálně můžeš mít teď v mpi třeba 50 koní, s jinou hlavou, vejfukem a samolepkama třeba až 70 ale podobného efektu docílíš vyjmutím interiéru a pár plechů nebo delší návštěvou wc před jízdou a ještě ušetříš 70 tisíc.
A pokud chceš jezdit závody určitě budeš postupovat zcela jinak buď ty sám, nebo skrz firmu co se závodními motory zabývá.
A větší brzdy? jen větší zátěž a pomalejší zrychlení.
daleko víc inspirace najdeš na https://www.minimania.com/home.cfm http://www.turbominis.co.uk/forums/index.php a podobné
hotové motory pak seženeš třeba na https://swiftune.com/ https://kentautodevelopments.com/

Autor:  zrampula [ 19. úno 2020 09:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

MiniMike píše:
Jen opravim, ze zavodni vikend ve Vysokem Myte je 25.4.-26.4., takze jiz v dubnu, nikoliv v kvetnu jak je zmineno....

ohledne cerpani informaci spis doporucuji navstivit anglicke forum a pote se s nami podelit... pripadne tu muzes zalozit kartu o svem aute a delit se o svy zkusenostech....



díky, kartu založím - už se na to chystám :) anglický fora se snažím číst ve volných chvílích, ale těch není moc. Téměř všechny víkendy mám plný a do toho dvouletej prcek....

Autor:  MiniMike [ 19. úno 2020 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Tak anglicke forum je jen jedno a to si myslim, ze bohate staci ;-) jeste pripadne existuje nemecke, ale zalezi jake reci ovladas :-)

A dite neni vymluva, to tu ma kde kdo :-)

Autor:  zrampula [ 19. úno 2020 13:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

MiniMike píše:
Tak anglicke forum je jen jedno a to si myslim, ze bohate staci ;-) jeste pripadne existuje nemecke, ale zalezi jake reci ovladas :-)

A dite neni vymluva, to tu ma kde kdo :-)


V miníkovi ho můžu brát s sebou kamkoliv - číst anglický fóra mě nenechá :bigups:

Problém se srazy obecně je, že mám většinu víkendů plných a jsem mimo domov...snad se utrhnu aspoň na to Mýto. Mám v tom termínu nějaký testovací dny pá-so, ale to by se dalo stihnout odpoledne do Mýta a v neděli zpět.

Autor:  Freerevs [ 19. úno 2020 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Cestou na okruh, mrnětem na sedadle spolujezdce a pravděpodobně drahou polovičkou vzadu (bo pásy a bo někdo musí mrně na okruhu hlídat) bude stačit i 10kw motor... 8)

Návrh č. 2. - nechávám se unést :)
Nebylo by to poprvé a určitě ani naposledy, kdy někdo má dva Miníky. Jednoho na ježdění pro rohlíky (třeba standardní Mpi) a druhé více či méně modifikované na ježdění na okruhu (na vleku, bez papírů, bez omezení fantazie --> klec, B18 motor,...).

Autor:  zrampula [ 19. úno 2020 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Freerevs píše:
Cestou na okruh, mrnětem na sedadle spolujezdce a pravděpodobně drahou polovičkou vzadu (bo pásy a bo někdo musí mrně na okruhu hlídat) bude stačit i 10kw motor... 8)

Návrh č. 2. - nechávám se unést :)
Nebylo by to poprvé a určitě ani naposledy, kdy někdo má dva Miníky. Jednoho na ježdění pro rohlíky (třeba standardní Mpi) a druhé více či méně modifikované na ježdění na okruhu (na vleku, bez papírů, bez omezení fantazie --> klec, B18 motor,...).


Tohle se nikdy nestane. Nechci mini na vlek bez papiru a na zavodeni budu mit vzdy zadokolku.
Takze minik bude v rodine jeden a tim padem je jasny, ze potrebuju maximalni vykon se zachovanim maximalniho komfortu v ramci moznosti, ktery je cooper schopny nabidnout.
Zpatky na uvodni prispevek - tam jsem pomerne jasne popsal o co mi jde...
Kdyby mi stacil motor 10kw, tak jsem na foru trivalcovejch fobii a ne tady...

Autor:  MiniMike [ 19. úno 2020 21:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Ano, jsi na forum, kde je v autech koncepcne 60let starej motor... na honeni vykonu sis vybral spatnej model... kdyby si mel karburator, tak neni problem udelat vybrus na 1,4... povymenovat 3/4 dilu a jsi schopen se dostat i pres 100koni....

Proste pri nakupu sady co si poslal proste pocitej s 85konma (coz je cca 20koni navrh = ctvrtina navrh oproti serii)... coz pote bude odpovidat tvemu zachovani komfortu...

Autor:  JK Mini [ 19. úno 2020 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Máš prachy?
https://www.vmaxscart.co.uk/injection-m ... rger-kits/

Autor:  jirka2030 [ 19. úno 2020 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Citace:
Sehnat programovatelnou ECU není v 21. století problém, stejně tak si pohrát a naladit ji. Mini se dělalo 40 let bez výrazný změny, věřím (a vidím v nabídce například na minispares.com hotový kity), že brzdy nejsou vůbec problém (k tomu se dostanu, jestli 8,4 je max průměr kotoučů co se dělá...), dál zavěšení, kola...všechno skládačka.

Ahoj . Já koupil tohle:https://www.specialist-components.co.uk/index.php/shop/classic-mini-performance-parts/classic-mini-injection-and-management/rover-mini-spi-plug-and-play-d400-ecu.html na inzerát z Holanska. Mapy jsou k tomu ke stažení. Byla k tomu i svojklapka z GSXR + vstříky Honda S2000 :o . Maník tvrdil že to umí 90Hp........
Ta dvojklapka nikdy nemohla fungovat na jednobod, benzín z toho tekl uplně všude. Ale hezky to vypadalo. Na seriovej vstrik se to dost hádalo . Poslal jsem to do Uk na diagnostiku a ti řekli že to je Ok a dam tam správnou mapu a pojedeto. o 90konich ale ani zmínka.
V čechách jsem nesehnal nikoho kdo by se v tech mapach chtel vrtat. ale možná doba postoupila a Minimálně jedno MPi je tu s jednotkou od stejné Firmy.
Šlo to do světa...... :banana:
Obrázek

Obrázek

Autor:  zrampula [ 20. úno 2020 10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

JK Mini píše:


Super :banana: díky za odkaz. kompresorem se dá vylepšit i upravenej motor vždycky, to se hodí :wink:
stránky jsou dost jednoduchý, ale ještě pohledám, někde musí mít komplexní popis...

zatím vyhrává kombinace kitu Cooper S (hlava, klaviatura, výfuk, přídavnej chladič oleje atp.) - hlavně se mi líbí ta klíčenka :mrgreen: a kompresor navrch... díky :banana:

Autor:  JK Mini [ 20. úno 2020 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

No,to právě nebude tak lehký.Koupíš kit s kompresorem a vše potřebný pro ovládání,ale budeš muset taky řešit kompresní poměr a jestli ti to všechno vydrží. Kovaný písty s vybráním a k tomu upravenou hlavu se spalovacím prostorem.Takže kombinace stage 3 hlavy a kompresoru nejde dohromady.A pak další věci jako vačka,spojka,převodovka,diferák...Kdyby to bylo tak jednoduchý,bylo by víc upravenejch motorů.Nakonec do toho nasypeš 200 litrů.Jestli je máš,tak hurá.

Autor:  zrampula [ 20. úno 2020 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

JK Mini píše:
No,to právě nebude tak lehký.Koupíš kit s kompresorem a vše potřebný pro ovládání,ale budeš muset taky řešit kompresní poměr a jestli ti to všechno vydrží. Kovaný písty s vybráním a k tomu upravenou hlavu se spalovacím prostorem.Takže kombinace stage 3 hlavy a kompresoru nejde dohromady.A pak další věci jako vačka,spojka,převodovka,diferák...Kdyby to bylo tak jednoduchý,bylo by víc upravenejch motorů.Nakonec do toho nasypeš 200 litrů.Jestli je máš,tak hurá.


Kovaný písty ok, kovanou kliku ok, hlavu nechám a vyměním jenom vstřiky za větší (součást kompresorovýhu kitu), převodovka 5ti kvalt, spojka jasně, diferák nevím, pohledám...200 litrů jen v dílech :angry:

Autor:  JK Mini [ 20. úno 2020 22:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Já tě nechci odrazovat.Jen ať víš,že to stojí hrozný prachy upavovat motor/převodovku,který jsou konstukčně 60 let starý a dimenzovaný na polovinu výkonu,toč. momentu co bys chtěl.Doporučuju se radši svézt pořádně s tím co máš.Pokud neni něco špatně,zjistíš,že na blbnutí na okreskách ti tohle stačí.Max. ten kit z minisportu a třeba vačku k tomu na MPI a máš hbitý auto.Ber,že 85 koní a 120Nm na 700 kg je na zábavu dost.Pokud chceš závodit,postav si něco na jinym základu.

Autor:  Colic [ 21. úno 2020 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Měl jsem tu celkem dlouhou odpověď ,ale odešel od PC a neuložil a při uložení zmizela, takže ve zkratce , jak píšou kluci , motor z veterána na kterým je stříkačka , takže každej kůň a Nm navíc těžce zaplacenej s tím že živostnost a komfort klesá, taky psali, že tu je jedno upravené MPi , ano je a když bude Hanso chtít, vyjádří se , co není tajemství, že na něm byla v podstatě "stage 3" a komplet nová laditelná stříkačka od specialist components ,jen ta byla za 50K a myslím, že na brzdě tam nebylo ani těch 90koní ( možná bylo , ale už si přesně nepamatuju, ale čekali jsme víc) , takže poprosit Hansa a třeba se bude chtít pobavit co má a nemá smysl. Za mě bych si raději pořídil pořádný pneumatiky ( např .YOKOHAMA A048) a pohrál si z podvozkem (postačí pro začátek štelovatelný přední ramena a zadní odklony , pak třeba tlumiče od spaxu atd) a zrychlíš i se seriovým autem , věř nebo ne , v mém 37HP litru jsem potrápil kde jaké Mpi nebo jinou "poladěnou" 1,3 a to nejen ve slalomu ale i na dráze v Mýtě. Když jsem si kdysi pořídil minika , tak mi jeden ze zdejších řekl, "pokud s tím nebudeš chtít závodit. tak náklady jsou jak u Favorita" měl pravdu, jezdil jsem dlouho a skoro nic to nestálo :-) takže jezdi dokud to jezdí , parametry jako moderní auto z toho stejně nikdy nedostaneš, pokud tam nedáš nějakej SWAP a ten výkon stačí bohatě, pro lepší pocit si kup hlučnější výfuk a budeš spokojenej :-D

Autor:  zrampula [ 21. úno 2020 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Colic píše:
Měl jsem tu celkem dlouhou odpověď ,ale odešel od PC a neuložil a při uložení zmizela, takže ve zkratce , jak píšou kluci , motor z veterána na kterým je stříkačka , takže každej kůň a Nm navíc těžce zaplacenej s tím že živostnost a komfort klesá, taky psali, že tu je jedno upravené MPi , ano je a když bude Hanso chtít, vyjádří se , co není tajemství, že na něm byla v podstatě "stage 3" a komplet nová laditelná stříkačka od specialist components ,jen ta byla za 50K a myslím, že na brzdě tam nebylo ani těch 90koní ( možná bylo , ale už si přesně nepamatuju, ale čekali jsme víc) , takže poprosit Hansa a třeba se bude chtít pobavit co má a nemá smysl. Za mě bych si raději pořídil pořádný pneumatiky ( např .YOKOHAMA A048) a pohrál si z podvozkem (postačí pro začátek štelovatelný přední ramena a zadní odklony , pak třeba tlumiče od spaxu atd) a zrychlíš i se seriovým autem , věř nebo ne , v mém 37HP litru jsem potrápil kde jaké Mpi nebo jinou "poladěnou" 1,3 a to nejen ve slalomu ale i na dráze v Mýtě. Když jsem si kdysi pořídil minika , tak mi jeden ze zdejších řekl, "pokud s tím nebudeš chtít závodit. tak náklady jsou jak u Favorita" měl pravdu, jezdil jsem dlouho a skoro nic to nestálo :-) takže jezdi dokud to jezdí , parametry jako moderní auto z toho stejně nikdy nedostaneš, pokud tam nedáš nějakej SWAP a ten výkon stačí bohatě, pro lepší pocit si kup hlučnější výfuk a budeš spokojenej :-D


Jaj, škoda kažý dlouhý odpovědi...díky za tip na pneu, to bude brzy aktuální :) myslím, že v tuhle chvíli vím všechno co jsem potřeboval, každá rada dobrá. Někde výš jsem psal, že letos budu určitě jen jezdit a možná i příští rok. Teprve pak se pustím do různých stupňů úprav. Nechci závodit, skoro každej víkend jsem mimo, v sezóně každej na motorce. Těším se na Mýto, tam se chci ukázat aspoň jeden den - osobní kontakt je vždy lepší než psaní na netu. Postupně projdu celý forum, tak někde na Hansovi úpravy narazím, pokud se dřív nepotkáme :banana:

Miníka mám jako druhý auto na který nikdy nepřijde dálniční známka, ale bude jezdit nejenom pro rohlíky, ale i 200km po okreskách k příbuzným...

Autor:  Rosta [ 22. úno 2020 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Zdenku,prijedte a svezte se s mym mpi,stage 3 na 10kach a Yokohamach. a uvidite...

Autor:  zrampula [ 23. úno 2020 09:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: výkon motoru

Rosta píše:
Zdenku,prijedte a svezte se s mym mpi,stage 3 na 10kach a Yokohamach. a uvidite...


Díky za nabídku, přijedu určitě. Můžeme se dohodnout hned jak se vrátím z hor a zároveň si odvezu polstrování střechy :banana: do té doby promyslím co chci probrat, s čím poradit a jestli objednat nějaké drobnosti. Díky Z.

Autor:  Ondra [ 26. úno 2020 02:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon motoru

Takhle.. velké plány po zakoupení Mini má a měl určitě každý.. ale čas je skvělý terapeut. Doporučuju přijet se podívat do Vysokého Mýta. Jsou tam zastoupeny všechny kategorie od standartních "litrů" po přemotorované ryzí závoďáky
Musím potvrdit co píše Kolík.. když jel on.. dost často jsme měli předem daného vítěze slalomu. Není to tedy o maximálním výkonu.. u Mini je zvýšená radost jízdy ukrytá spíše v podvozku.. (tlumiče, hi-lo, ramena), lepších brzdách, kolech 10". Výfuk a "svatou trojici". A máš Mini jak lusk, kdy ti srdce bude tlouct jak o život při každém sešlápnutí plynového pedálu.
Osobně mám motor 1,3 SPi, tu nejslabší výkonovou variantu 39kW (52koní). V životě jsem do něj nesáhl, za to jsem nikdy neodolal nabídce ho potrápit na nějakém slalomu nebo Mini Track Day. V roce 2012 cestou z IMM z Balatonu dostal na dálnici "srdeční příhodu", kdy se přehřál tak, až se z výfuku zakouřilo a auto z ničeho nic samo vyplo motor. Byl tak přehřátý, že z bloku slezla tovární barva, ale díky kamarádům, co jeli s námi, jsme nějak doskákali postupně do kempu.. pak do republiky.. a po revizi se ukázalo, že motoru vlastně nic moc není a usoudilo se, že tam zůstane tak jak je až do té doby než definitivně vydechne. A proč to píšu.. protože máme rok 2020 a ten motor stále jezdí!
Proč to vlastně tak sáhodlouze rozepisuju, když sdělení je vlastně zcela jednoduché.. když motor funguje, nesahej do něj. :-)
To už je lepší varianta, sehnat jinou 1,3 repasovat a poskládat si ji jako náhradní až budeš mít potřebu výměny za vysloužilý současný

Autor:  Rosta [ 26. úno 2020 10:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výkon motoru

pekne napsane.

Stránka 23 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/