Prepnout do plneho zobrazeni
Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

22. čer 2020 19:38

Ahoj, dva dotazy pri zapocinani rozjizdeni mini pred renovaci.
1991 rover mini 1.3spi

1) prvni start nastartuje, po 2-5s hned chcipne (zda se, ze netece palivo), startovaci sprej to udrzi. Zjistili jsme, ze vstrik nedavkuje palivo, pricemz ale do nej tece. Promerili jsme ten cerny kabel, ejhle, ukazuje 0,39V. Pri napojeni na 12v si mini v pohode bezi (a kupodivu krasne). Kazdopadne, zvlastni je, ze prvni start “zkusi”, ale jak kdyby prestal vstrikovat. Druhy start uz nestrikne nic a musi se treba pulhodinku cekat. Jestli to ma imobilizer netusim, ale problem imobilizeru se mi nezda, ze by takhle blblo.

2) pri koupi byla spojka ok. Ted cca 2 tydny stal a ze spojky se stal kamen (absolutne nejde). Vic blizsiho infa zatim nemam, nemate alespon nejaky hint na co mrknout, at neztratim x hodin casu.

3) je tu x set (uz nefunkcnich) odkazu. Koukam po dilenskem manualu a hlavne pak po schematu elektriky na rover 1.3 spi (1991). Obcas se tu zminuje nejaky haynes (povi mi nekdo, copak to je? Jen nazev nebo to ma nejaky “zvlastni” pribeh a neco to znamena? :D)

4) existuje nejaky “katalog” dilu? Kde bych zadal vin a projizdel si dily, jejich cisla, atd.? Nebo vse jen pres prirucky? bmw ma obdobu toho co myslim v etk nebo realoem. Tak jestli je neco obdobneho na classic mini

Dekuji vam dobre duse

Re: 1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

23. čer 2020 08:48

Vím prd a mám obě ruce levý, tak nejsem nejpovolanější osoba na radění. ;-) Přesto:

ad3) Haynes je tradiční vydavatel manuálů. Je jich několik (foto, nějaký jeden či dva bych možná i doma našel).

ad1) Pravděpodobně to může být řada příčin, spičko dle mého immobilizér má, já mám z loňska následující příhodu u mpička, příznaky stejné, jel jsem od motokárovýho okruhu v Písku na odtahovce: příčina byl studeňák na hlavních (velkých) nožových pojistkách v motorovym prostoru, motor naskočil, do pěti vteřin zhasnul, nešlo tam palivo - immo při zkratu odpojuje nejen palivový čerpadlo, ale i řídicí jednotku motoru, aby ji chránil před poškozením (aspoň to mi bylo řečeno mým váženým dvorním mechánikem). Pomohlo už jen proškrábnutí kontaktů ostrym šroubovákem, neměl jsem ani po ruce sprej na kontakty, později jsem to opatrně prostříknul. Pokud vím, ŘJ patří u spička ke slabým článkům pomyslnýho řetězu...

ad4) Většina dílů je už beztak z druhovýroby, zkus třeba tady: https://www.minispares.com/catalogues/default.aspx
Přílohy
Haynes2.jpg
Haynes1.jpg

nárazová pojistka nefunkční čerpadlo

23. čer 2020 12:43

Taky nepatřím mezi lidi zručné a šikovné, proto se s opravami obracím na odborníky, kterým věřím a vážím si jich.
Od roku 2005, kdy vlastním Mini jsem ale už pár zkušeností nabyl. V tomto případě s SPi 1992. Podařilo se mi jednou zadřímnout v úseku s omezením kvůli výstavbě dálnice a oběma světly jsem trefil jeden ten svislý rozdělovník a přejet ty jejich těžké stojany. Výsledek byl na pohled "jen" rozbité obě hlavní světla, ALE auto nechtělo jet. Startér točil ale nejel. (Je to už dlouho takže nevzpomínám si jestli nejel vůbec anebo naskočil a hned chcípnul). Výsledkem ale bylo, že jsem to dopravil k elektrikáři ze staré školy a ten se do toho dal. A ukázalo se, že SPi a později i MPi mají tzv. "nárazovou" zamačkávací pojistku v motorovém prostoru, která vyřadí palivový systém z provozu v případě havárie (později jsem se dočetl, že se to někomu stalo i při najetí na hodně velkou díru). Takže pojistka v nádrži čerpadlo vyřadí a to netlakuje. Později jsem se naučil poslouchat při každém otočením klíčku do první polohy jestli se "chytlo" nebo ne, to jsem pak musel otevřít kapotu a pomazlit se s těmi kabely okolo, než jsme to vyřešili definitivně a onu zapeklitou pojistku obešli.
Třeba to není tvůj problém, ale zkusit to můžeš. Je to taková černá kostka a je situovaná vpravo nahoře u příčky když stojíš před motorem

Re: 1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

23. čer 2020 13:30

Jo, to je od Ondry dobrá poznámka.
Přílohy
SPI_fuel_cut_off_switch.jpg
SPI_fuel_cut_off_switch.jpg (8.9 KiB) Zobrazeno 6811 krát

Re: 1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

23. čer 2020 16:07

Diky moc kluci, zkusim mrknout na to cidlo. Ale stale mi prijde divne, ze by cerpadlo tlacilo benzin az k samotnemu vstriku... nejde sem poslat video, ale kdyz jsme to propojili na stalych 12, co jsme tam nekde nasli, tak to jeli nejakych 40s bez problemu, nez jsme to chcipli... zkusim jeste dnes asi zajet na dilnu a mrknout na to. To cidlo, jaka je moznost ho obejit? Uplne odpojit? Jinak pokud byste mi nekdo nekam mohl tedy uploadnout ten manual na spi (1.3, idealne 1991 - nevim, jake generace jsou totozne, v tom jeste dost plavu, kupoval jsem toho miniho docela “bez rozmyslu a bez znalosti”, tak vam budu vdecny.
Fyi, ja musim delat vse bez rozmyslu a znalosti, jinak nikdy nic neudelam :D

Re: 1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

23. čer 2020 17:27

tohle čidlo stačí odpojit draty spojit...ale, jestě to muže být to velké relé vedle filtru . to spíná čerpadlo . pokud ti to jede na externí napájení nadrže tak to hledej v tehdle dvou věcech.U Spi je ještě na zadním rámu dole filtr paliva, ja ho mel nepruchodný ....
Výstřižek.JPG

Pokud hledáš schemata ke vstřiku tak zadej mems mini spi.
uložil jsem ti všechny manualy co mám :D :D :D . to mems tam take je

https://uloz.to/file/cqhEap0SG6lQ/haynes-y-zip

Re: 1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

23. čer 2020 18:12

Jirka2030, tim odpojenim a spojenim dratu myslis to cidlo co posilali kluci nahore? Velke rele naopak myslis to, co si poslal ty, chapu to spravne?

Re: 1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

24. čer 2020 06:42

JOJO pochopil jsi to přesně. A jak psal Ondra..při otočení klíčku bys ho měl slyšet čerpadlo že na vteřinu zabere a natlakuje

Re: 1.3 spi, 91, chcipne po startu, spojka tvrda jako kamen

26. čer 2020 00:20

Tak, problem ASI odhalen v ridici jednotce (je z roku 95, coz nedava smysl u auta z 91), takze uz byla menena a pravdepodobne za jednotku s imobilizerem :/ kazdopadne, jak jsem psal ve druhem vlakne (ohledne swapu motoru), motor je pravdepodobne zadreny, takze je to stejne vsechno k .... :/ :(
Odeslat odpověď