Ahoj, nedá mi to, a musím se přidat. To co píše MiniMike, Ondra i Čefo platí na 100%.
Tady na fóru sice něco zjistíte, nicméně mini je natolik specifické, že jediné, co dá přehled je mrknout na nějaký minisraz (Narozemini je nejdřív) a tam nabrat moudra a zkušenosti od uživatelů, zkušených a minigurů. Bavit se o spolehlivosti, jestli 1,3 nebo 1,0 je mimo, každý miník je tak spolehlivý, jakou má péči, do toho vstupuje nezanedbatelný "anglický koeficient"
. Jde také o to, jestli chci auto víc na blbnutí, nebo na turistiku, nebo chci zachovat původnost, jestli chci auto víc nasrané... Bavit se o tom jestli je auto tvrdé - to samo - je tolik variant velikostí a rozměrů kol, možností nastavení podvozku ... a navíc se to vůbec, ale vůbec nedá srovnávat s něčím jiným - možná s motokárou
. Neledě na to, že asi neznám nikoho, kdo to myslí vážně a nepromítne do miníka své sny a představy a z toho vyplývající úspěšné či méně úspěšné úpravy. Stejně je to většinou vůz ve stálé evoluci - kromě vzácných kousků. Další téma je, jestli jsem schopen na autě neco udělat, nebo budu uživatel, jestli mám v dosahu někoho, kdo mi s autem je schopen pomoci či poradit - svěřit auto někomu, kdo nemá s miníkem zkušenost je cesta do pekel - viděl jsem auta poničená jen prostou výměnou kol v pneuservise - prohnuté prahy a podlahy. Jo - existují lidi, co opraví miníka na parkovišti - rozhodně to není traktorista. Vím o třech na Moravě a třech v Čechách.
Teoretický zájemce, co si myslí, že auto vybere jen podle internetu to buď nemyslí vážně, v horším případě může být zklamán či překvapen, do čeho se vlastně uvrtal.
Vycházejte z toho, že každý skutečný miníkář je svým způsobem pacient - rád poradí a pomůže, ale musí být snaha i z druhé strany.
Omlouvám se těm co tohle znají, že jsem se tak rozepsal a těším se na Narozemini na panáček