Ahoj všichni,
uděla jsem mezi tím průzkum zahraničních diskuzí a našel zřejmě odpověď na mou otázku. Dám to sem pro případ, že by někdo podobnou věc řešil.
Převztato z
http://www.theminiforum.co.uk a přeloženo Translatorem
Na nočních asfaltových rychlostních zkouškách se standardními 7,5" kotouči "S" a standardními dvoupístkovými třmeny, s karbon-metalickými destičkami a brzdovou kapalinou AP600 jsem měl kotouče skutečně rozpálené do ruda, ale přesto jsem měl vynikající brzdy.
Domnívám se, že čtyřpístkové kotouče s ventilovanými třmeny jsou nezbytné pouze pro dálkové závody s použitím slickových pneumatik na suchu na zatáčkovitých okruzích.
Jediný případ, kdy jsem měl problémy s vadnutím brzd, bylo testování s nekvalitními destičkami, jako jsou "GREEN-stuff" nebo jiné neznačkové destičky z aftermarketu. S destičkami Mintex 1166 nebo 1177, Ferodo 3000 nebo Carbon-Metallic a dobrou brzdovou kapalinou by mělo být k dispozici dostatečné brzdění s velkou rezervou, a to i na hladkých klikatých a kopcovitých uzavřených alpských silnicích, při jízdě na plné obrátky.
Zároveň je natom samém fóru porovnávána kvalita origo APček a Minispares třměnů a jejich kvalita je prý srovnatelná, dokonce se prý vyrábí ve stejné továrně.
Půjdu tedy do sady s Minisparesovými dvoupítkovými třmeny a pořídím k tomu kvalitní brzdový destičky. Za peněžní rozdíl oproti 4-pístkům pořídím raději kvalitní tlumiče, zřejmě nastavitelné Protech.