Prepnout do plneho zobrazeni
Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

Výběr brzdového 7,5" setu

01. říj 2021 09:07

Ahoj všichni,
rozhodl jsem se s předěláním brzd na kotoučové nečekat a vybírám ten správný set.
Existuje poměrně dost variant a nevím, jakou vybrat.

Jako nejlevnější varianta jsou sety nabízené s neoriginálními dvoupístky buď z minsipares, nebo minisportu
https://www.minisport.com/mini-cooper-s ... b-kit.html
https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop

Dále jsou v nabídce origo AP dvojpístky
https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop

A pak také nespočet ALU čtyřpístků např.
https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop

U auta předpokládám v začátku cca 65 - 70k, do budoucna podle peněz asi bude stádo mírně narůstat.
Nepředpokládám ale, že by to v dohledné mělo přes 80 koníků.
Určitě chci brát auto někdy na nějaký track days, slalomy apod.

Máte prosím někdo zkušenost, jak to brzdí s tou nejlevnější variantou tj. s neorigo dvoupístky?
Je brzdý účinek těch 4pístků o tolik lepší, že se vyplatí zde tzv. zainvestovat a pořídit je rovnou?
Jaké nejlépe kotouče a destičky? Jo a mělo by se to vlézt pod 10" Rose Petaly.
Díky Martin

Re: Výběr brzdového 7,5" setu

04. říj 2021 08:51

Ahoj všichni,
uděla jsem mezi tím průzkum zahraničních diskuzí a našel zřejmě odpověď na mou otázku. Dám to sem pro případ, že by někdo podobnou věc řešil.

Převztato z http://www.theminiforum.co.uk a přeloženo Translatorem :-)
Na nočních asfaltových rychlostních zkouškách se standardními 7,5" kotouči "S" a standardními dvoupístkovými třmeny, s karbon-metalickými destičkami a brzdovou kapalinou AP600 jsem měl kotouče skutečně rozpálené do ruda, ale přesto jsem měl vynikající brzdy.
Domnívám se, že čtyřpístkové kotouče s ventilovanými třmeny jsou nezbytné pouze pro dálkové závody s použitím slickových pneumatik na suchu na zatáčkovitých okruzích.
Jediný případ, kdy jsem měl problémy s vadnutím brzd, bylo testování s nekvalitními destičkami, jako jsou "GREEN-stuff" nebo jiné neznačkové destičky z aftermarketu. S destičkami Mintex 1166 nebo 1177, Ferodo 3000 nebo Carbon-Metallic a dobrou brzdovou kapalinou by mělo být k dispozici dostatečné brzdění s velkou rezervou, a to i na hladkých klikatých a kopcovitých uzavřených alpských silnicích, při jízdě na plné obrátky.

Zároveň je natom samém fóru porovnávána kvalita origo APček a Minispares třměnů a jejich kvalita je prý srovnatelná, dokonce se prý vyrábí ve stejné továrně.

Půjdu tedy do sady s Minisparesovými dvoupítkovými třmeny a pořídím k tomu kvalitní brzdový destičky. Za peněžní rozdíl oproti 4-pístkům pořídím raději kvalitní tlumiče, zřejmě nastavitelné Protech.

Re: Výběr brzdového 7,5" setu

04. říj 2021 09:38

Díky za info. Dej pak vědět, jak si s nimi spokojený. Taky mě v budoucnu čeká tenhle "downgrade" z 8.4" na 7.5" a kladl jsem si stejnou otázku, jestli jsou ty čtyřpístky opravdu "nutné" na "normální ježdění" :)

Re: Výběr brzdového 7,5" setu

05. říj 2021 11:42

Automatic píše:Podívej se na cenu Ferodo 3000


No koukal jsem na ceny všech uvedených a je to docel mazec. Bohužel mi zde zatím nikdo neodpověděl na otázku, jaké jiné destičky tedy koupit, aby to spolehlivě brzdilo. Zatím se po dalším pročítání přikláním k Ferodo 2500. Ty 3000 už jsou asi vyloženě okruhový.
Na druhou stranu, jak často ty destičky budu měnit? Jednou za 5 nebo více let? S autem plánuji jezdit ročně spíš stovky než tisíce kilometrů ročně. A opravdu chci, aby stály za to, když na svezení v mém mini čekám už dekádu :-)

Re: Výběr brzdového 7,5" setu

05. říj 2021 15:26

Ferodo 2500 dost používal známý (sice né na Mini) a pochvaloval si je. Taky jsem se k nim chtěl přiklonit.

Re: Výběr brzdového 7,5" setu

05. říj 2021 20:09

Pokud si mám vybrat mezi Ferodo 2500 nebo 3000 a s ohledem na výše deklarované použití bych volil F2500. Důvod je jednoduchý F2500 má dle googlu pracovní rozsah 20 - 500 °C, tedy i na normální použití. A byť jsem nenašel nikde materiálový list, vypadá to na tzv. hybridy. F3000 mají pracovní teplotu 200 - 650 °C, asi ceramic, takže než se zahřejí, nebudou fungovat dobře. Než se dostanou na provozní teplotu, tak hádám ekvivalent dvou kol ve Vysokém Mýtě... :-) Hybridy mají velmi často jednu nevýhodu, pískaj. Výše uvedené je ničím nepodložená úvaha uživatele Green stuffffffff :-D Jestliže se v něčem pletu, budu jen rád když mě někdo opraví. ;-)
Odeslat odpověď