CLASSIC MINI http://classic.minicooperklub.cz/ |
|
Výběr brzdového 7,5" setu http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=7237 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Martin ML [ 01. říj 2021 09:07 ] |
Předmět příspěvku: | Výběr brzdového 7,5" setu |
Ahoj všichni, rozhodl jsem se s předěláním brzd na kotoučové nečekat a vybírám ten správný set. Existuje poměrně dost variant a nevím, jakou vybrat. Jako nejlevnější varianta jsou sety nabízené s neoriginálními dvoupístky buď z minsipares, nebo minisportu https://www.minisport.com/mini-cooper-s ... b-kit.html https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop Dále jsou v nabídce origo AP dvojpístky https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop A pak také nespočet ALU čtyřpístků např. https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop U auta předpokládám v začátku cca 65 - 70k, do budoucna podle peněz asi bude stádo mírně narůstat. Nepředpokládám ale, že by to v dohledné mělo přes 80 koníků. Určitě chci brát auto někdy na nějaký track days, slalomy apod. Máte prosím někdo zkušenost, jak to brzdí s tou nejlevnější variantou tj. s neorigo dvoupístky? Je brzdý účinek těch 4pístků o tolik lepší, že se vyplatí zde tzv. zainvestovat a pořídit je rovnou? Jaké nejlépe kotouče a destičky? Jo a mělo by se to vlézt pod 10" Rose Petaly. Díky Martin |
Autor: | Martin ML [ 04. říj 2021 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Ahoj všichni, uděla jsem mezi tím průzkum zahraničních diskuzí a našel zřejmě odpověď na mou otázku. Dám to sem pro případ, že by někdo podobnou věc řešil. Převztato z http://www.theminiforum.co.uk a přeloženo Translatorem Na nočních asfaltových rychlostních zkouškách se standardními 7,5" kotouči "S" a standardními dvoupístkovými třmeny, s karbon-metalickými destičkami a brzdovou kapalinou AP600 jsem měl kotouče skutečně rozpálené do ruda, ale přesto jsem měl vynikající brzdy. Domnívám se, že čtyřpístkové kotouče s ventilovanými třmeny jsou nezbytné pouze pro dálkové závody s použitím slickových pneumatik na suchu na zatáčkovitých okruzích. Jediný případ, kdy jsem měl problémy s vadnutím brzd, bylo testování s nekvalitními destičkami, jako jsou "GREEN-stuff" nebo jiné neznačkové destičky z aftermarketu. S destičkami Mintex 1166 nebo 1177, Ferodo 3000 nebo Carbon-Metallic a dobrou brzdovou kapalinou by mělo být k dispozici dostatečné brzdění s velkou rezervou, a to i na hladkých klikatých a kopcovitých uzavřených alpských silnicích, při jízdě na plné obrátky. Zároveň je natom samém fóru porovnávána kvalita origo APček a Minispares třměnů a jejich kvalita je prý srovnatelná, dokonce se prý vyrábí ve stejné továrně. Půjdu tedy do sady s Minisparesovými dvoupítkovými třmeny a pořídím k tomu kvalitní brzdový destičky. Za peněžní rozdíl oproti 4-pístkům pořídím raději kvalitní tlumiče, zřejmě nastavitelné Protech. |
Autor: | MikeC [ 04. říj 2021 09:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Díky za info. Dej pak vědět, jak si s nimi spokojený. Taky mě v budoucnu čeká tenhle "downgrade" z 8.4" na 7.5" a kladl jsem si stejnou otázku, jestli jsou ty čtyřpístky opravdu "nutné" na "normální ježdění" |
Autor: | Martin ML [ 05. říj 2021 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Automatic píše: Podívej se na cenu Ferodo 3000 No koukal jsem na ceny všech uvedených a je to docel mazec. Bohužel mi zde zatím nikdo neodpověděl na otázku, jaké jiné destičky tedy koupit, aby to spolehlivě brzdilo. Zatím se po dalším pročítání přikláním k Ferodo 2500. Ty 3000 už jsou asi vyloženě okruhový. Na druhou stranu, jak často ty destičky budu měnit? Jednou za 5 nebo více let? S autem plánuji jezdit ročně spíš stovky než tisíce kilometrů ročně. A opravdu chci, aby stály za to, když na svezení v mém mini čekám už dekádu |
Autor: | MikeC [ 05. říj 2021 15:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Ferodo 2500 dost používal známý (sice né na Mini) a pochvaloval si je. Taky jsem se k nim chtěl přiklonit. |
Autor: | Freerevs [ 05. říj 2021 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Pokud si mám vybrat mezi Ferodo 2500 nebo 3000 a s ohledem na výše deklarované použití bych volil F2500. Důvod je jednoduchý F2500 má dle googlu pracovní rozsah 20 - 500 °C, tedy i na normální použití. A byť jsem nenašel nikde materiálový list, vypadá to na tzv. hybridy. F3000 mají pracovní teplotu 200 - 650 °C, asi ceramic, takže než se zahřejí, nebudou fungovat dobře. Než se dostanou na provozní teplotu, tak hádám ekvivalent dvou kol ve Vysokém Mýtě... Hybridy mají velmi často jednu nevýhodu, pískaj. Výše uvedené je ničím nepodložená úvaha uživatele Green stuffffffff Jestliže se v něčem pletu, budu jen rád když mě někdo opraví. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |