CLASSIC MINI http://classic.minicooperklub.cz/ |
|
Výběr brzdového 7,5" setu http://classic.minicooperklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=7237 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Martin ML [ 01. říj 2021 09:07 ] |
Předmět příspěvku: | Výběr brzdového 7,5" setu |
Ahoj všichni, rozhodl jsem se s předěláním brzd na kotoučové nečekat a vybírám ten správný set. Existuje poměrně dost variant a nevím, jakou vybrat. Jako nejlevnější varianta jsou sety nabízené s neoriginálními dvoupístky buď z minsipares, nebo minisportu https://www.minisport.com/mini-cooper-s ... b-kit.html https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop Dále jsou v nabídce origo AP dvojpístky https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop A pak také nespočet ALU čtyřpístků např. https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop U auta předpokládám v začátku cca 65 - 70k, do budoucna podle peněz asi bude stádo mírně narůstat. Nepředpokládám ale, že by to v dohledné mělo přes 80 koníků. Určitě chci brát auto někdy na nějaký track days, slalomy apod. Máte prosím někdo zkušenost, jak to brzdí s tou nejlevnější variantou tj. s neorigo dvoupístky? Je brzdý účinek těch 4pístků o tolik lepší, že se vyplatí zde tzv. zainvestovat a pořídit je rovnou? Jaké nejlépe kotouče a destičky? Jo a mělo by se to vlézt pod 10" Rose Petaly. Díky Martin |
Autor: | Martin ML [ 04. říj 2021 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Ahoj všichni, uděla jsem mezi tím průzkum zahraničních diskuzí a našel zřejmě odpověď na mou otázku. Dám to sem pro případ, že by někdo podobnou věc řešil. Převztato z http://www.theminiforum.co.uk a přeloženo Translatorem ![]() Na nočních asfaltových rychlostních zkouškách se standardními 7,5" kotouči "S" a standardními dvoupístkovými třmeny, s karbon-metalickými destičkami a brzdovou kapalinou AP600 jsem měl kotouče skutečně rozpálené do ruda, ale přesto jsem měl vynikající brzdy. Domnívám se, že čtyřpístkové kotouče s ventilovanými třmeny jsou nezbytné pouze pro dálkové závody s použitím slickových pneumatik na suchu na zatáčkovitých okruzích. Jediný případ, kdy jsem měl problémy s vadnutím brzd, bylo testování s nekvalitními destičkami, jako jsou "GREEN-stuff" nebo jiné neznačkové destičky z aftermarketu. S destičkami Mintex 1166 nebo 1177, Ferodo 3000 nebo Carbon-Metallic a dobrou brzdovou kapalinou by mělo být k dispozici dostatečné brzdění s velkou rezervou, a to i na hladkých klikatých a kopcovitých uzavřených alpských silnicích, při jízdě na plné obrátky. Zároveň je natom samém fóru porovnávána kvalita origo APček a Minispares třměnů a jejich kvalita je prý srovnatelná, dokonce se prý vyrábí ve stejné továrně. Půjdu tedy do sady s Minisparesovými dvoupítkovými třmeny a pořídím k tomu kvalitní brzdový destičky. Za peněžní rozdíl oproti 4-pístkům pořídím raději kvalitní tlumiče, zřejmě nastavitelné Protech. |
Autor: | MikeC [ 04. říj 2021 09:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Díky za info. Dej pak vědět, jak si s nimi spokojený. Taky mě v budoucnu čeká tenhle "downgrade" z 8.4" na 7.5" a kladl jsem si stejnou otázku, jestli jsou ty čtyřpístky opravdu "nutné" na "normální ježdění" ![]() |
Autor: | Martin ML [ 05. říj 2021 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Automatic píše: Podívej se na cenu Ferodo 3000 No koukal jsem na ceny všech uvedených a je to docel mazec. Bohužel mi zde zatím nikdo neodpověděl na otázku, jaké jiné destičky tedy koupit, aby to spolehlivě brzdilo. Zatím se po dalším pročítání přikláním k Ferodo 2500. Ty 3000 už jsou asi vyloženě okruhový. Na druhou stranu, jak často ty destičky budu měnit? Jednou za 5 nebo více let? S autem plánuji jezdit ročně spíš stovky než tisíce kilometrů ročně. A opravdu chci, aby stály za to, když na svezení v mém mini čekám už dekádu ![]() |
Autor: | MikeC [ 05. říj 2021 15:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Ferodo 2500 dost používal známý (sice né na Mini) a pochvaloval si je. Taky jsem se k nim chtěl přiklonit. |
Autor: | Freerevs [ 05. říj 2021 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Výběr brzdového 7,5" setu |
Pokud si mám vybrat mezi Ferodo 2500 nebo 3000 a s ohledem na výše deklarované použití bych volil F2500. Důvod je jednoduchý F2500 má dle googlu pracovní rozsah 20 - 500 °C, tedy i na normální použití. A byť jsem nenašel nikde materiálový list, vypadá to na tzv. hybridy. F3000 mají pracovní teplotu 200 - 650 °C, asi ceramic, takže než se zahřejí, nebudou fungovat dobře. Než se dostanou na provozní teplotu, tak hádám ekvivalent dvou kol ve Vysokém Mýtě... ![]() ![]() ![]() |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |