o všem a všech Mini.
03. bře 2006 00:09
Ahoj, uz dva roky touzim po tomhle uzasnem auticku. Jsem v Anglii uz temer rok a jezdi jich tu snad 100x vic nez u nas, coz je pro me nadherna podivana. Takovych ruznych designu jsem nikde nevidela a je to moc fajn. Premyslim, ze bych si ho tu koupila, ale problem je ten, ze az se vratim do Cech, tak nevim, jestli se mi vyplati nechat si predelat rizeni z prava do leva, proto se ptam na Vas nazor a predem moc dekuji za odpovedi. Jako zenska se v tom nevyznam
03. bře 2006 09:20
Hlavní problém u těchto aut je přihlášení do provozu, musela by jsi sehnat miníka s tzv. globální homologací, což jsou u tohoto modelu ty poslední řady. Co se týká přehazování volantu tak např. kamarád měl Š100 s pravostranným řízením a byla to docela legrace když policajti dávali fouknout spolujezdci

, jediná nevýhoda je že se s pravostranným řízením u nás dost blbě předjíždí protože nevidíš před sebe.
03. bře 2006 16:04
Srdečně zdravím slečnu miníkařku na druhé straně kanálu!
Dovoz vozu ze zahraničí je vždy trošku problém a pokud je starší více než osm let, už jej u nás přihlásit nelze. Je však možné, a zde na foru jsme to již mám dojem řešili, zakoupit u nás doklady vozu stejného typu (řádově 25-30 tis. Kč), vůz přizpůsobit (čísla na motoru, karoserii atd.) a poté je možné jej u nás bez problémů provozovat.
Ohledně tvého dilema s výměnou řízení si myslím, že by to bylo možné, avšak doporučil bych si počkat na vyjádření nějakého ze zkušenějších miníkařů zde na foru. Například O.T. by ti určitě byl schopen říci více, jelikož jeho druhé Mini je také z Británie. Co já vím, tak Mini pro export do Japonska se od určité doby musely také do země vycházejícího slunce dovážet s řízením na druhé straně a posléze se přemontovat, takže to jistě možné je a vzhledem k poměrně jednoduché konstrukci Mini by to nemusel být až takový problém... Pěkné dny v UK přeje PEPE-K
03. bře 2006 17:14
nazdarek. co se tyce tech. veci jeto palubovka pedaly řizeni jinak.pro zručneho automechnika to neni problem předělat.A zaleži jake maš fin.možnosti
03. bře 2006 17:21
Přihlásit lze i vozidlo starší osmi let, pokud má globální homologaci. Akorát pak to musíš přihlašovat přes výzkumák. Teda apoň co jsem slyšel
03. bře 2006 20:49
Jestli se muzu zeptat, ve ktere casti GB jses? Tady kolem Manchestru jich moc nejezdi, i kdyz asi fakt vic nez u nas, ale ceny jsou desne. Ja to nakonec resim tak, ze si sem privezu meho, registrovaneho v CR
03. bře 2006 20:51
Co se týče toho jak dostat volant na druhou stranu, je v podstatě jediným dílem, který je třeba pořídit nový - levostrané řízení. Zbytek se dá pouze přemontovat.
Mnohem větší problém je, jak už tady bylo uvedeno, na miníka legálně přišroubovat značky.
03. bře 2006 21:48
Anonymous píše:Co se týče toho jak dostat volant na druhou stranu, je v podstatě jediným dílem, který je třeba pořídit nový - levostrané řízení. Zbytek se dá pouze přemontovat.
Mnohem větší problém je, jak už tady bylo uvedeno, na miníka legálně přišroubovat značky.
co rozumis pod pojmem rizeni? Prevod, tahla...? Taky zavarit diru po tyci rizeni, podle modelu (jestli to bude novejsi) vymenit pristrojovku, predni svetla (asymetricke, svitily by primo na protijedouci auta), nevim jak motorek a tahla steracu, aby vetsi setrena plocha nebyla pred spolujezdcem...
03. bře 2006 23:12
Řízením myslím převodovku řízení. Zavařovat není nic potřeba, pokud vím, tak od počátku výroby Mini se s řidičem počítalo na obou stranách a na zmíněnou díru stačil gumový špunt.
Na světla jsem pozapoměl a pokud to chceš do podrobna, tak samozřejmě se musí předělat tlakové potrubí spojky a brzdy, u posledních modelů pákový převod na posilovač.
Co se týče palubovky u vajíčka není o čem hovořit a u novějších palubovek je díra schránky před spolujezdcem identická s dírou pod budíky, předělá se jen rámeček a dvířka.
Mechanizmus stěračů je stejný jenom ramínka jsou pravá a levá.
Přiznávám, že Mk VI a Mk VII moc podrobně neznám, takže něco z výše uvedeného u nich nemusí 100% platit. Snaha o co nejnižší výrobní náklady může mít někdy své výhody ;-)
04. bře 2006 01:44
Aha, priznam se, ze toho svyho jsem jeste poradne nevidel, protoze se porad dela na motoru. Tak to bude neco jako s broukem, ten ma taky u spolujezdce v kastli prolis na tyc rizeni.
ale treba u drevene palubky pro meho Coopera bych se asi nesmele hadal. Budiky nejsou v ramecku, a palubka se prodava zvlast RHD a LHD, pribl. po 100 GBP, i kdyz, jak se koukam na fotku, asi by to mohlo jit prohodit.
- Přílohy
-

- image002.jpg (42.15 KiB) Zobrazeno 8301 krát
05. bře 2006 00:08
Jejda, to neni vubec jednoduche

Myslela jsem, ze si tu koupim krasny auticko a budu tu s nim par let jezdit a az se vratim do cech, tak si jednoduse necham predelat rizeni na druhou stranu... To ze budu potrebovat nove papiry jsem netusila. Tak to asi budu setrit a koupim si rovnou v cechach nejake az tam budu. Jinak pro JO jsem z Plymouth, je to na jihu anglie a opravdu tu je minicu hromada, fotim je a delam si sbirku
05. bře 2006 00:13
kaccka píše:Jejda, to neni vubec jednoduche

Myslela jsem, ze si tu koupim krasny auticko a budu tu s nim par let jezdit a az se vratim do cech, tak si jednoduse necham predelat rizeni na druhou stranu... To ze budu potrebovat nove papiry jsem netusila. Tak to asi budu setrit a koupim si rovnou v cechach nejake az tam budu. Jinak pro JO jsem z Plymouth, je to na jihu anglie a opravdu tu je minicu hromada, fotim je a delam si sbirku

Tak se pochlub fotečkama co jsi ulovila
05. bře 2006 19:13
Ostatne, proc to resit slozite, kdyz to jde po anglicku...
- Přílohy
-

- right_side2.jpg (56.99 KiB) Zobrazeno 8256 krát
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.