Stránka 11

ABeCeDa aneb Mini na různé způsoby

Napsal: 21. zář 2010 19:39
od JohnCooper
Tak jsem konečně projel celou encyklopedii snad všech automobilek. Podařilo se mi tak najít spoustu značek, které buď automobily Mini (ať už v normální podobě nebo upravené) vyráběly, nebo používaly jejich techniku pro své vozy, které pak měly stejné rozměry a výkony. Samozřejmě jsem se při hledání nevyhnul ani napodobeninám. Do kategorie úpravy karoserie lze zařadit například Elf a Hornet, ale o tom až později.

Budu zde zveřejňovat postupně podle abecedy jednotlivé značky, stručné informace o nich a samozřejmě fotky aut, kterých se to bude týkat. Budete-li se sem chodit dívat, možná Vás překvapí (možná to ale také všichni znáte) jak může náš Miník vypadat. Nebudou zde chybět ani firmy zabývající se výrobou typu Moke.

PS: budete-li se chtít něco zeptat, něco doplnit nebo cokoli jiného, budu rád za Vaše příspěvky :)

Re: Mini na různé způsoby

Napsal: 21. zář 2010 19:54
od JohnCooper
První firma, kterou zde zveřejním nese název příhodný pro začátek ABC. Značka existovala mezi lety 1969-1973 v Anglii. Zkratka ABC znamená Auto Body Craft.

Vůz, který nás zajímá je snad jediný vyráběný a sice Tricar. Je to dvoumístná tříkolka bez střechy, jejíž motor a přední náprava pocházely právě z původního vozu Mini, které připomíná i svým vzhledem. Byla zkonstruována Billem Powelem a Kenem Heatherem. Celkem bylo vyroeno 25 tříkolek ABC Tricar.

Re: Mini na různé způsoby

Napsal: 21. zář 2010 20:42
od JohnCooper
Další značku, o které zde budu psát, určitě všichni znáte, jmenuje se Austin. Byla založena v Anglii lordem Herbertem Austinem. Jako značka funkovala od roku 1906 do roku 1990, ale vozy Mini vyráběla přibližně mezi lety 1959-1968.

Prvním Mini v jejím portfoliu byl vůz Austin 850, později s přídomkem Super de Luxe, prodával se ale především jako Austin 850 Seven. Dodával se též v provedení Countryman. Auto bylo jak jinak dvoudveřové se čtyřmi místy uvnitř. Motor byl umístěný vpředu a poháněn by přední nápravou. Maximální rychlost činila 116 km/h. Konstrukterém nebyl nikdo jiný než nám všem známý Alec Issigonis. V roce 1965 měl vůz propojené pryžokapalinové pérování Hydrolastic.

Dalším vozem, který zde zmíním, je Austin Mini Cooper. Karoserie zůsatla stejná, dostala jen znalcům patrný facelift. Změnila se ale motorizace a tudíž i jízdní vlastnosti. Rychlost činila 142 km/h. Byla to valstně sportovnější verze dosavadního Mini.

Poslední důležitý vůz už není klasické Mini. Je to Austin Mini Moke. Karoserie je otevřená, dvou až čtyřmístná. Motor byl umístěn vpředu, poháněla jej přední kola. Všechna čtyři byla desetipalcová. Jeho nejvyšší rychlost byla 105 km/h. Vyráběl se v letech 1964-1968 a byl téže zkonstruován Alecem Issigonisem. Používal techniku vozu Austin 850 Saloon a byl oblíbený především v teplých krajích kvůli již zmíněné otevřené karoserii a nízké ceně.

Re: Mini na různé způsoby

Napsal: 23. pro 2010 00:38
od JohnCooper
V pořadí třetí značkou, kterou zde zmíním, bude Banham. Tato v Anglii založená značka se zabývala malosériovou výrobou sportovních vozů.

Prvním ze dvou jejích modelů je Banham Sprint z roku 2003. Byl to dvoumístný dvoudveřový roadster s motorem vpředu a pohonem předních kol. Byla to replika vozu Austin-Healey Sprite Mk I, která používala mechaniku Mini, což si určitě všimnete na diskách kol. Její parametry odpovídaly vozu Mini Cooper[b].

Další vůz opět z roku 2003 je [b]Banham Roadster
. Je to otevřená verze klasického Mini. Speciální prvky, kterými se Banham Roadster odlišoval od ostatních Mini, je zkrácené čelní skĺo, dva kovové oblouky za opěrkami sedaček a odstranitelný panel na zádi vozu.

Re: Mini na různé způsoby

Napsal: 23. pro 2010 01:03
od JohnCooper
Další značka je Beauford Cars Limited. Je to opět firma z Anglie, která působí od roku 1985. Zabývá se malosériovou výrobou stavebnic.

Snad jediný vůz, který má s Mini něco společného, je Beauford Grand Tourer 2.0 z roku 1985. Tím společným se myslí hlavní část karoserie. Vůz je dvoudveřový se čtyřmi místy a dodával se buď s klasickou pevnou střechou, nebo s plátěnou. Motor byl z Fordu a parametry odpovídaly Fordu Sierra 2.0i.

Re: Mini na různé způsoby

Napsal: 23. pro 2010 01:22
od JohnCooper
Firmy zde řadím abecedně. Kdybych je však řadil podle existence, byla by British Motor Corporation z Anglie z roku 1959 první.

Její model, model od kterého se odvíjí celá tato mánie, je BMC Mini. Dvoudveřový vůz s nám již dobře známou čtyřmístnou karoserií, motor vpředu a pohon předních kol. Nenavrhl jej nikdo jiný než sir Alec Issigonis. Později se vůz začal vyrábět jako Austin Seven a Morris Mini Minor. Postupně se dostal ke všem zde v budoucnu a již zmíněným značkám. Až se dostal do rukou následující značky, která skvěle pokračuje v jeho historii.

Re: Mini na různé způsoby

Napsal: 23. pro 2010 20:51
od miniludek
taky neco jineho....

Re: Mini na různé způsoby

Napsal: 24. pro 2010 14:20
od kuta
Taky jsem našel jedno zvlášní mini :biggrin: