No, co se týká oleje tak souhlasím, polosyntetika neublíží, ovšem pokud nevíš co předchozí majitel do auta lil, tak je okamžité nasazení kvalitní polosyntetiky riskantní, osobně doporučuji (a mám vyzkoušený) tento postup: první výměna kvalitní minerální olej a pravidelné sledování čistoty oleje, při nadměrném znečištění zkrátit výměnnou lhůtu, druhá výměna polosyntetika a zkrátit výměnnou lhůtu minimálně o 1/3 od doporučované, teprve potom přejít na polosyntetiku s dodržením výměnných lhůt. Pokud ale budeš kupovat pořád kvalitní minerál, rozhodně motoru nijak neublížíš. Co se týká brzdové kapaliny, tak čím je u kapaliny vyšší číslo DOT, tak tím je kapalina agresivněší pro pryžové části brzd a má kratší dobu výměny, tudíž kapaliny DOT4 a DOT5, by se neměli příliš používat u vozů staršího data výroby a u novějších vozů by se při použití těchto kapalin měla zkrátit jejich výměnná lhůta oproti té doporučované dvouleté. Co se týká různých vyplachovačů motorů a jiných sajrajtů pro "tekutou generálku" jejich použití, zvláště u mini vůbec nedoporučuji. Vyplachovač ti poměrně rychle odstraní všechen karbon v motoru a může dojít k ucpání mazacího kanálu, navíc po jeho použití začne motor prosakovat ve všech guferech a plochých těsněních protože tam karbon funguje jako přirozené těsnění. No a u Slicků a jiných podobných přípravcích, pokud pominu to že nefungují a navíc mohou poškodit motor viz.
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=405 ,je dalším velkým negativem to, že jsou konstruovány zvlášť pro motor a zvlášť pro převodovku, u mini, které má obě náplně společné může dojít použitím přípravku určeného pouze do jedné z těchto dvou věcí k negativnímu ovlivnění té druhé
Někde se mi doma válí Haynes pro Mini, tak se schválně kouknu co doporučují za náplně tam a hodím to sem
Fuj to jsemse ale po ránu rozepsal, až mě z toho brní prsty