Tak jsem se přece jen donutil usednout k počítači a napsat komentář k IMM 2007. Bylo to těžké,
hlavně po tom, že jsem už minulý týden tento komentář pracně 2 hodiny psal přímo na foru a když jsem ho chtěl odeslat, tak zmizel v nenávratnu…"že prý se mám znovu přihlásit" Takže pozdě, ale přece.
Hlavně poučen, nejprve napsat ve Wordu!!
Československá výprava vyrážela ve dvou skupinách, jedna z Jihlavy ve složení já, Martin, Šárka a Jirka, který za svého obytného medvěda zapřáhl přívěs s naleštěným Mini Moke. Bohužel po hodině jízdy praskla
pneumatika na přívěsu a závada nás donutila k návratu,
odpojení vleku a pokračování v cestě bez něj.
Druhá skupina startovala z Olomouce, Pavel s Clubmanem Estate bral s sebou Emila a cestou ještě přibírali Mahonyho, Tonda s manželkou cestovali Nissanem pick-up. Obě skupiny se potkaly před německou hranicí, dále pokračovaly společně . V Rostocku jsme před trajektem potkali další české Mini s opavskou SPZ. Na trajekt se vešlo zhruba sto aut a asi 40 km zvládl za dvě hodiny. Na místo konání srazu jsme dorazili ve čtvrtek po poledni. Překvapil nás areál
evidentně určený k předvádění a dražbě dobytka, ve kterém platily jasně definované pravidla: travnatá plocha byla určená pro stany, auta stály všechny pohromadě, obytné auta mohly stát taky pouze na určeném místě. Toto opatření mírně komplikovalo život Pavlovi, který svého kombíka používá na srazech jako ložnici. Zlobilo počasí, chvílemi vykouklo sluníčko a bylo horko, pak se zase spustil liják, který okolí proměnil v jednu blátivou kaluž. Nám bylo pod markýzou obytňáku dobře. Miníků v různých variacích se sjelo asi 750. K vidění byly Marcosy, Moke, pick-upy, off-road, limuzíny, auta hodná obdivu i paskvily. Originální bylo torzo miníka, které sloužilo účastníkům jako gril. Další specialita byla možnost zazávodit si na simulátoru WRC rallye,
virtuálně v Mini, ovšem v kokpitu Peugeot 307 WRC. Kdo chtěl přece jen potrápit svého plechového miláčka, mohl si za 300DK nechat změřit výkon na motorové brzdě, ovšem bez záruky, že to motor vydrží. Zklamal nás prodej náhradních dílů, bylo jich sice dost, ale nové díly předražené oproti cenám z anglických internetových obchodů. Super byl sobotní večer, hrála kapela 60. léta a byli fakt dobří. V neděli jsme opustili místo srazu a přesunuli se do krásného kempu u moře blízko trajektu. Tam jsme přenocovali a v pondělí v 11 hodin jsme se nalodili na trajekt. Dánské pobřeží se s námi rozloučilo silným větrem a rozbouřeným mořem, obrovské vlny nás provázely celou cestu a pohrávaly si s těžkým trajektem jak se skořápkou ořechu.
Cesta Německem již probíhala v pohodě, v Drážďanech jsme se rozdělili a pokračovali domů.
Co dodat…Nezbývá než se těšit na příští rok, IMM se koná již začátkem května v holandském Lelystadu ,
a vzhledem k tomu, že Holanďani v Dánsku i loni v Polsku překvapovali svým nadšením pro věc, tak sraz bude určitě skvěle připravený!
Připojím ještě fotky: