Barum rally 2010
Asi by se hodilo napsat pár slov o téhle akci.
Jak už bývá zvykem,tak už samotná příprava auta se neobešla bez termínový stresů na přípravu auta a taky přijetí Klabíka bylo jako na houpačce,kdy se jeden den zdálo,že pořadatelé nebudou mít žádný problém s přijetím vozidla a následně se vše otočilo,že se bude muset připravit spousty jiných věcí,vše se ale nakonec zdárně podařilo vyjednat a tak se mohl Klabík prohnat na tratích tohoto legendárního podniku. (veškeré formality a 100procentní jistota byla teprve ve čtvrtek, den před samotným startem na městské rychlostní zkoušce)
Ve čtvrtek to tedy vše začalo, oba dva jsme ještě byli dopoledne v práci, přece nemůžeme mít připravy v klidu, to by nebylo ono
, jel jsem si do garáže odvézt Abartha a odbyl si premierovou policejní kontrolu s „orgánem“ – což byl negativní zážitek (tímto zdravím Scoobyho a ať vzkáže kolegovi,že se s ním nemám chuť hádat a bylo by lepší, aby ramena házel příště na někoho jiného
), poté nasednout do civilního auta,sbalit rychle věci a hurá do ValMezu,přesednout do červeného Miniho, který nám poslouží jako vůz k projetí tratě a napsání rozpisu. Po formalitách nutných k přihlášení dostáváme itinerář a ve dvě hodiny vyrážíme projet rychlostní zkoušky.Na RZ2-Biskupice zjišťujeme po ujetí sta metrů,že Klabík dostane pořádně „nažrat“ a podvozek bude jasně na odpis, pomalu si připisuju,že bude potřeba vzít s sebou kus drátu,protože výfuk musíme jednoznačně utrhnout,tato rychlostní zkouška se ale ještě ukázala jako tou,která má poměrně slušný povrch. Samotným vrcholem byl Troják, kdy 80procent trati byly lesní úseky absolutně nevhodné pro Miniho a bylo vidět,že cestičky slouží pro lesáky a jejich Lakatoše. O půlnoci bylo uzavřeno centrum města pro najetí městské SSS1, v záplavě různých Evolucí od Mitsubishi,Subaru atd, byl Mini jako najížděcí vozidlo dost nepřehlédnutelný. I když šlo o projetí si města v civilních vozech,tak zájem diváků byl obrovský.
V pátek jsme nalepili startovní čísla a převezli Klabíka na místo do servisní zony.V půl čtvrté proběhla na náměstí technická přejímka a slavnostní start z rampy, kolem šesté začalo pršet a tak jsme byli nucení přezout na Yokohamy. Městská rychlostní zkouška probíhala u historiků v duchu vypuštění divé zvěře. Jedna škodovka měla technické problémy,Renault R5turbo nezvládl řízení na mokrých kostkách a trefil obrubník/zábradlí,italskou posádku s Fiatem 131 museli odtháhnout … prostě takové divočejší. Nám se naštěstí problémy vyhnuly a mohli si poprvé vyzkoušet noční RZ – z mého pohledu ani nebylo potřeba nějak navigovat,tak jsem byl v autě spíše do počtu
,jely se totiž tři kola. Po odjetí jsme se byli ještě podívat na hlavní závod, autobusák obklopen lidmi a bylo těžké najít místo odkud by šlo něco vidět.Střechy obsypané lidma,tak jsme zvolili trochu netradiční místo na betonovém plotu, vyškrábání se tam stalo nějaké ty odřeniny (O.T.) a roztrhlé kalhoty (LuboVM) – úžasný. Po hodině této ekvilibristiky a zkoušky výdrže,jsme šli do lepšího místa.
Sobota už se jela po rychlostních zkouškách v okolí Zlína.
RZ2-Biskupice pro nás začala velkou ránou pravým kolem po vyhýbání se díře byl na druhé straně udělán hrb z asfaltu, naštěstí to ale disk i pneumatika ustála a pravděpodobně se tohle odrazilo „pouze“ na geometrii. Po projetí tohoto tankodromu už to ale byla docela pěkná rychlostní zkouška.
RZ3-Zádveřice, byl to z velké části průjezd kukuřičnými poli a lesem, na delších rovinkách postavené retardéry.Při psaní nemám zrovna u sebe rozpis a nenapadá mě,jestli bylo něco komplikovaného na této rychlostní zkoušce.V některých místech byly docela velké divácké tribuny,občas se jelo sakra blízko plotům,brzdilo před patníky do !!P5!! háže 100 horizont kolem sloupu a podobně.
RZ4-Semetín už než jsme vůbec jeli na Barumku byl Lubo upozorňován na tuhle rychlostní zkoušku,že je hodně nepříjemná.Jednalo se o 12km dlouhý rychlostní test z velké části v lesích.Start byl do prudkého kopce,cesta rozbitá až hanba. Po vyškrábání se nahoru na nás čekala trať plná nakopáváků a horizontů s různými druhy nájezdů se stromy i bez stromů,prostě na co si vzpomenete.Další část byl sjezd lesem,kdy se záludným bahnem v zatáčkách,šutry velikosti pomeranče. Vše se projelo slušně a přibližně 1km před cílem po vyjetí ze zatáčky se objevilo bahno na cestě a veliké kaluže, Klabík si to nabral směr železné zábradlí mostu z I-profilu. Víceméně jsem se už v tu chvíli smířil,že levou zadní část Klabíka už neuvidím, naštěstí byla u nájezdu na mostek díra s kaluží,která zadek odhodila od zábradlí a v neporušeném stavu jsem dojeli do cíle, auto nabralo poměrně slušnou patinu,čelní sklo od bláta,prostě chlív. Ale auto bylo pohromadě,tak super.
RZ5-Troják-Jestli měl člověk výhrady ke kvalitě povrchu na předešlých rychlostních zkouškách,tak se šeredně zmýlil.Teprve tady byly rozmlácené cesty, navíc 29km dlouhý rychlostní test budil značný respekt. Spoustu aut rozházených po škarpách,fakt,že rozpis byl psán pouze na jeden průjezd nedával moc chutí k bezhlavé jízdě. Troják se jel za deště, občas to tu a tam uklouzlo,nějaké to ztracení se v rozpise,nesedící čísla zatáček, nícméně se i tak docela hrnulo,dojeli jsme na Troják na pěknou asfaltku a po ujetí cca 3km opět odbočili na lesní úsek. V jednu chvíli hlásím L3 středem,čekám obvyklé přibrždění,tak zopakuju a vidím,že díky vodě se nepodaří auto prostě nacpat do zatáčky, Lubo zvolil přímý směr a tak se kloužeme po louce jako na saních,auto nereaguje na volant ani na brzdu a tak v takové hluché pauze,kdy se mohl na chvíli vypnout interkom doklouzáme až k lesíku.Bylo jasné,že se auto samo nevyškrábe po mokré louce,odepínám se a v tom vidím,jak z lesů vyběhne přibližně desítka fanoušků a řvou,ať si zalezu do auta
, poměrně rychle nás loukou vytlačí zpět na cestu a pak dojíždíme do cíle. No měli jsme štěstí,auto dostalo hodně zabrat ale dokončili jsme asi nejtěžší RZ.
Následoval servis a start do druhé sekce opětovným průjezdem Biskupic a Zádveřic. Tohle už by se asi dalo nazvat sportovním výkonem,protože už si člověk lépe uspořádal rozpis a tak se jelo dle rozpisu bez nějakých výrazných chyb
Teďka vidím,že jsem to krapet přehnal s délkou příspěvku a tak to raději ukončím. Díky kamarádům za podporu a smekám před Klabíkem,že celou soutěž projel bez nějaké větší újmy,ale zabrat dostal teda řádně. V SMS divácké soutěži jsme vyhráli krásné čtvrté místo,auto a styl jízdy se teda snad líbil. Bylo to náročné po všech stránkách,ale fajn.
Konec
PS:.. no a co příště?... Monte?...