Napřed takové malé počtení:
Jednoho krásné odpoledne sem si prohlížel stránky EBaye a díval se na můj oblíbený hledaný objekt, což je, jak všichni víte Mini
V mých očích utkvěl vůz za nízkou cenu, tak sem si řekl, toho musím mít
z fotky vypadal Miník "docela" zachovale a i text byl docela obstojný
Odvoz z němec byl tedy domluven na nedělní dopoledne
V sobotu se tedy jen upřesňovali časy se všemi zúčastněnými. Mé první zděšení bylo to, že v 9h večer sem zjistil, že předem domluvený odtah (vozidlo s vlekem) nemůže ject
, tak sem začal jak sběsilý shánět večer odtah na další den. Naštěstí se na mě usmálo štěstí a tížené vozidlo i s vlekem sem našel, takže sem mohl jít v klidu spát.
Sraz byl naplánován na půl 8 v Plzni (musely se naložit "potřebná" kola). Po naložení se vyjelo ve stanovený čas směr Německo. nedělní den sme tedy trávili ve voze BMW pětkové řady z roku 87 v hodně pěkném stavu
Po příjezdu na hranice sme museli vydržet než si německý celník zjistí jestli nejsme nějaký trestanci bo co, protože "půl hodiny" pořad něco ťukal do počítače. I to sme nějak přežili a vydali se směr Passau
Cesta probíhala krásně, sluníčko nám svítilo, potkali sme i pár pěkných aut a i časový harmonogram odpovídal. Po příjezdu do Passau sme měli krásně naplánovanou cestu, ale ta se nám hned změnila, protože cesta, kterou sme chtěli ject byla uzavřená, takže sme jeli po vyznačené objížďce. Tak sme se snažili po ní ject, ale na jedné křižovatce sme ji minuli (to sme zjistili asi až tak po pěti minutách, když sme se začali od našeho místa setkání vzdalovat). Tak sme se vrátili na tíženou křižovatku a pokračovali směr setkání
. Do konečného města sme dorazili něco po půl 11 dopolední (domluvení sme byli na pů 11, takže to vyšlo akorát). Tak sme zavolali dotyčnému majiteli a on říká ok, že za chvíli dorazí. Za chvíli přijelo zběsile černé clio a nabralo obrubník nárazníkem, kolem a pak to spadlo na práh, ale majitel si z toho zjevně nic nedělal a jen pokynul, abychom ho následovali
Po příjezdu k jeho domu sme ještě plni nadšení a vysmátí z jízdy Němce, vystoupili z auta a viděli zakrytované Mini, po odkrytování nás všdchny polil studený pot, když sme vůz spatřili.
ilustrační foto:
po chvilce zpamatování, sme začali Mini obcházet a zjišťovat co a jak. Námi naložené gumy sme zjistili, že nám sou na dvě věci, protože na celé auto mohli dát jen 2 gumy ze čtyř. Poté sme též zjistili, že prahy auto skoro nemá. Bylo mi v ten okamžik skoro do breku.
Poté se k nám blížil německý traktor a mi sme si jen říkali, že asi jede někam na rozlehlé louky, ovšem traktor zastavil, vyskočil z něho maník a dal se vesele do mluvy s majitelem vozu, pak sme z gest vypochopili, že Mini chtí traktorem naložit na plaťák
ilustrační fotky z nakládky:
Po úspěšném nandání a uchycení vozu na plaťák sem podepsal kupní smlouvu a zaplatil sjednanou častku, což bylo 15,50€ (těch 0,50€ sem dokonce ještě ušetřil), sme se vydali směr Plzeň. A tímto okamžikem sem byl oficiálně novým majitelem vozu Austin Rover Mini
Cesta probíhala opět v pohodě, dokud sme se opět nedostali na již zmíněnou křižovatku, opět sme minuli sjezd na Passau a dali si půlhodinkovou okružní jízdu německým venkovem
Po nalezení správné cesty se už jelo krásně
při ubíhající cestě sme zahlédli pár nádherných vozů naprodej od zrezivělé Vectry za 550€ až po Mustanga ze 70.let, který vypadal jako kdyby vyjel z fabriky
Při cestě sme začali uvažovat, co nám vlastně na náklad řeknou na hranících a měli sme i strach, že nám prostě řeknou, že tohle auto prostě do Čech nepustí a basta. A taky se začala zmenšovat prvotní "naštvanost".
Když sme přijeli na hranice, tak sme předpisově vyndali pasy a papíry od Mini. Oba celníci si to pročetli a bez problému nás nechali project. Takže sme už byli úplně v pohodě a vydali se směr místa složení, což je garaž u babičky
Po přejezdu hranic sem volal bráchovi ať zajistí pomocné síly, protože sme museli nějak to auto z toho plaťáku sundat
Po příjezdu k babi, sem dostal hned vynadáno co to vezu a tak
vyčkali sme příjezdu bráchy s pomocníky
Takže s pomocí těchto posil sme auto úspěšně "zaparkovali" do garaže.
ještě jedna ilustrační fotka:
Tak a takto skončila moje příhoda o dovozu vozu z německa
a tímto chci poděkovat všem zúčasněním za pomoc a ochotu. Děkuji
jinak nějaké podrobnější informace o vozu:
Datum uvedení do provozu: 26.9.1986 - auto je po druhém majiteli.
od toho roku 86 do roku 99 s ním jezdila nějaká ženská a od roku 2000 je už auto odhlášený. Dle papírů se jedná o Austin Rover Mini MkII s litrovým motorem