Luxusní akce, Ondra opravdu nepřeháněl. Jezdili jsme 6 hodin nonstop.
Všichni jste si zde mohli přečíst pozvánku na akci 8.4. ale asi brzy zapadla.
Stanoviště 1 na kopečku - jízdy s instruktorem v terénu, kdo chtěl, jak chtěl, brody, svah 45% dolů, bahno, štěrk, prostě všechny povrchy. Vyzkoušeli jsme všechny modely, Freelandery dvakrát. Nutno podotknout, že na nás Freelander2 udělal v terénu opravdu dobrý dojem, rozumné ovládání, pochopitelné, paráda.
RR Vogue a Sport mají až 4!! obrazovky/displaye s infografikou a připomíná to letadlo, Vogue super, RRSport je opravdu na silnici, tolik nás v terénu nezaujal. Klasiky Def90 a 120 a LR Discovery bez diskuse.
Z tohoto stanoviště se rovněž jezdily jiným směrem divoké jízdy s rakouskými piloty, opravdu vysokou rychlostí v terénu, brod 60 cm nás přesvědčil že RRVogue je i loď, no a testovací svah/kostky/ s náklonem 65% nahoru byl jak horská dráha, hrůza. Na konec jízdy se tento svah jel dolů. Svah který se nedá vyjít, vylézt, prostě střecha. A bylo vidět že i s HDC je to na limitních možnostech fyzikálních /nikoliv vozu/ prostě pád cca 35m dolů, pilot měl co dělat. Ale zvádl to za den nejméně 50x.
Tah této stíhačky lze těžko popisovat, to se musí zažít.
Stanoviště 2 na ploše uprostřed polygonu /tam kde lze uskladnit pár tisíc Tater/ - nejméně 7 nastartovaných vozů, jen se projeďte, vybízela slečna. Vyzkoušeli jsme všechny, RRVogue s 510 koňmi - těžko popsatelné, ve stopadesáti jsem začal brzdit a spotřeboval polovinu délky té plochy, zvuk tohoto benzínového motoru více než úžasný, fantastický. Asi bych to zvládl, mít modrou krev a být odsouzen jezdil pouze RR apod. Vše jsme vyzkoušeli, silnice, hlína, brod, náklony, nakloněný testovací ovál, no opravdu úžasné nepopsatelné fantastické.
Stanoviště 3 centrální polygon - tam jak je těch 8 různých povrchů vedle sebe - ty muldy se dají sotva přejít pěšky, jsou veliké stavěné na vozy 8x8, ale RR Vogue po tom plave jakoby nic. Na tomto bylo jasně vidět, jak se liší od všech ostatních vozů. Fantastická možnost na stejných úsecích vyzkoušet jakékoliv provedení všech RR a LR, poznat jasné rozdíly mezi modely a pochopit, co lze od toho kterého očekávat.
Závěrem: rovněž nechápu, jak to mohlo být zadarmo. Lidí hodně, prý více než v Brně a v Mostě. Byť bydlím 1,5 km od GrandPrix v Brně, nelenil jsem a jel do Tatry na polygon a určitě neprohloupil, nic podobného v ČR není. Takže děkujeme rakouskému importérovi a celému týmu za fascinující den.
Polygon Tatry /i sama fabrika/ není žádný drobeček, viz mapy
http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@x=141711104@y=134350912@z=14, část úseků je schována v lese.
Takováto akce je fakt jednou za čas.