Takhle.. velké plány po zakoupení Mini má a měl určitě každý.. ale čas je skvělý terapeut. Doporučuju přijet se podívat do Vysokého Mýta. Jsou tam zastoupeny všechny kategorie od standartních "litrů" po přemotorované ryzí závoďáky
Musím potvrdit co píše Kolík.. když jel on.. dost často jsme měli předem daného vítěze slalomu. Není to tedy o maximálním výkonu.. u Mini je zvýšená radost jízdy ukrytá spíše v podvozku.. (tlumiče, hi-lo, ramena), lepších brzdách, kolech 10". Výfuk a "svatou trojici". A máš Mini jak lusk, kdy ti srdce bude tlouct jak o život při každém sešlápnutí plynového pedálu.
Osobně mám motor 1,3 SPi, tu nejslabší výkonovou variantu 39kW (52koní). V životě jsem do něj nesáhl, za to jsem nikdy neodolal nabídce ho potrápit na nějakém slalomu nebo Mini Track Day. V roce 2012 cestou z IMM z Balatonu dostal na dálnici "srdeční příhodu", kdy se přehřál tak, až se z výfuku zakouřilo a auto z ničeho nic samo vyplo motor. Byl tak přehřátý, že z bloku slezla tovární barva, ale díky kamarádům, co jeli s námi, jsme nějak doskákali postupně do kempu.. pak do republiky.. a po revizi se ukázalo, že motoru vlastně nic moc není a usoudilo se, že tam zůstane tak jak je až do té doby než definitivně vydechne. A proč to píšu.. protože máme rok 2020 a ten motor stále jezdí!
Proč to vlastně tak sáhodlouze rozepisuju, když sdělení je vlastně zcela jednoduché.. když motor funguje, nesahej do něj.
To už je lepší varianta, sehnat jinou 1,3 repasovat a poskládat si ji jako náhradní až budeš mít potřebu výměny za vysloužilý současný