Kdo poradí jak koupit, na co dát pozor, ......
Odeslat odpověď

Na co si dát pozor? - problémy spojené s koupí Mini

05. říj 2006 16:25

Ahoj Minískáři.
Mám na vás prosbu. Jsem tu nový a uvažuji o koupi miníska. Líbí se mi, je to jiné auto a velmi mě oslovilo. Ale jelikož nejsem zběhlý a zkušený autoopravář, prosím o tuto radu:

Jak postupovat při koupi miníska? Na co se podívat? Co zkontrolovat? Co často rezne? Co je fatální průšvih? Co určitě musí mít a co určitě nesmí mít kupovaný minísek? Jaký má být pocit při řízení? Jaké vůle, jaké zvuky?

A dále, jaká jsou zhruba cenová rozpětí?

A poslední otázka. Kolik tis, km vydrží který typ motoru? Tj. kolik jsou už hraniční limity?

Díky moc za pomoc. Myslím, že tyto informace budou zajímat každého potenciálního kupce, takže každý, prosím, přispějte. Pak to zkusím shrnout do textu ;)

Niren, alias Véna

05. říj 2006 16:28

Rovnou si odpovim na cenove rozpeti:

Do 30 kilokc - na nahradni dily
30 - 60 kkc - pro upravy, vetsinou ma TP neco jako startmodel
60 - 90 kkc - slusne modely na jezdeni, upravy po case nutne
90 - 120 kkc - velmi dobre modely, pekne jezdi, nepotrebuji mnoho zasahu ...
120 a vys kkc - spickove mini ...

Souhlasite?

05. říj 2006 21:47

Stav auta podle ceny nepoznáš. Stejně tak ho nepoznáš podle najetých kilometrů. Na cenu má vliv mnoho okolností, nejenom technický stav. Někdo auto prodává aby měl místo v garáži a někdo, protože cítí, že se mu to do 2000km rozpadne a už nemá na opravu. Přitom cena obou miniků může být stejná. Když auto prodává starší pán, kterému to stojí ve stodole a o víkendu se chodí project tak může být levnější než mini co je v denním provozu přes celou Prahu (nevybírám, protože tu bydlím, ale protože je větší než Brno :) ). Zkrátka je tolik faktorů a důležitější než technický stav je spíš od koho ho kupuješ.

06. říj 2006 08:12

ad 1/ že by byli nějaké vysloveně poruchové součástky to si nejsem vědom, je potřeba postupovat jako při koupi každého jiného auta, hlavní a velký problém mini je koroze a to jak karoserie, tak i pomocných rámů, takže je potřeba důkladně studovat jestli se nejedná o hromadu kitu nově politou barvou, co se ti do roka rozpadne, reznou všechny ročníky a reznou téměř na všech místech
ad2/ počítej, že do 50 tis. většinou nekoupíš auto k ježdění, vesměs jsou to kusy před důkladnou renovací, horní hranice cen je v řádech statisíců za vzácné exempláře, při koupi pozor na doklady, aby patřili opravdu k tomu konkrétnímu autu
ad3/ záleží na majiteli, ale u 99% aut stejně nevíš kolik mají najeto, takže ti údaj nijak nepomůže, co se týká životnosti tak mezi jednotlivými typy motorů nejsou celkem rozdíly, protože všechny jsou shodné konstrukce, litrový karburátor je asi nejrozšířenější a tudíž jsou na něj nejdostupnější díly

jinak souhlasím s benííkem, hrozně záleží od koho auto kupuješ, ideální je majitel vlastnící auto delší dobu, nebo někdo kdo má s tímto modelem zkušenosti, ten je schopen ti říct i něco k údržbě a zná problémy svého vozu

doporučuji si zakoupit knihu "Mini" od Juraje Bukovčáka, tam se dovíš historii vozu, to jak se inovoval a i poruchové díly (hlavně u prvních generací), navíc tam jsou důkladně popsány rozdíly v ročnících a tak při koupi budeš vědět zda se vůz modelově shoduje s doklady

07. říj 2006 16:52

Čau,
taky se pokusím něco napsat.Cenové rozpětí je cca od 35tKč až moc samozřejmě myšleno s papíry.Někdy se dá narazit i na solidní Mini za poměrně nízký peníz.Hodně záleží na prodejci jak moc ho chce prodat (některý mini jsou na prodej i přes rok co vím).Ale v ČR to je docela problém,jelikož Mini je na českých silnicích jak šafránu :cry: Teď se to trochu lepší když je dovoz neomezen :wink: Hlavně sleduj inzerci všude možně občas se najde i na nečekaných místech.Potom nezbývá než se na něj zajet podívat a zjistit jak je na tom.Fotkám nevěřit potom je člověk většinou zklamaný když vidí auto v realu.A hlavně to nechce uspěchat ,aby toho člověk po čase nelitoval :wink:

Přeju at se Mini dle tvých představ najde :D

Čísla karoserie a motoru a kde jsou?

09. říj 2006 15:52

Vzhledem k té předchozí otázce mě ještě napadá, že vlastně nevím, kde jsou umístěná čísla karoserie a motoru. Můžete to, prosím, popsat, příp. vyfotit? Případně existují ještě nějaká další čísla, která je vhodné u miníska kontrolovat? Ať my, začínající, víme, kde hledat identifikační znaky ;) Diky, Niren

09. říj 2006 17:14

Tak taky neco malo napisu:

1.) jak postupovat - od prvni chvile musis pocitat s tim, ze to neni auto, ktery koupis a budes s nim jen jezdit a doplnovat benzin :-)
nejvic reznouci mista jsou - mezi prednim svetlem a blinkrem, kreje pod prednim oknem, tzv. Acka (dil mezi dverma a prednim blatnikem), pak prahy a podlahy a jeste obcas je vyrezlej kufr (podbehy).

2.) cenove rozpeti zde bylo jiz zohledneno a je jasne, ze u Mini za 40t se neda ocekavat tiptop stav, ale obcas se to neda ani ocekavat u auta za 100t. Ale je to hodne o lidech a pristupu k autu jako takovemu, jak se o nej staral a co vsechno mu dopral ;-)

3.) kolik km vydrzi je asi stejna odpoved jako jake je cenove rozpeti. Opet zalezi na cloveku. Jak zde muze povypravet Pavel, tak i zgeneralkovanej motor muze vydrzet ve spatnych rukou par kilometru :-(

a rekneme za 4.) cislo motoru je umisteno na stitku primo na bloku motoru za alternatorem a cislo kastle je zavisle na rocniku vozu, ale stitek byva umisten na pravem podbehu blize ke svetlu (pri pohledu z motoru) a ve zlabku pod levym steracem (v tomto miste to maj az novejsi modely (cca 84 a vejs).

10. říj 2006 10:49

Teda kluci, jak to tady procitam, tak mam asi stesti na minika.Mam malilinko chyceny levy dvere, ale jinak nikde nic. Vsechny srouby dou povolit a kdybych to mel jen jako auto na bezny jezdeni, tak fakt jen jezdim a doplnuju benzin. Moje rada zni, Cena u mini je stanovena predevsim rocnikem a jak moc je originalni. Taky pocitej s tim, ze mini neni rozhodne levna hracka a to myslim provozne. Jinak kdyz budes mit starsi mini, da se postavit na veteransky cisla. Mimo jine sme v unii, tak by na cisla melo jit postavit kazdy, ale radsi si to zjisti. A nebo ho muzes skusit postavit na cisla treba z metra. Policie vi kulovy. Ono totis mini bez papiru je o hodne levnejsi.

10. říj 2006 13:50

policie sice ví kulový, nicméně na technický až zas takový idioti nejsou, navíc se mají auta na STK zaznamenávat na kameru a když pak někdo zjistí že máš jiný papíry budeš mít dost velký problém :cry: :cry: :cry: , to nemluvím o případě kdy někoho naburáš (nebo tě někdo nabourá), když to pojišťovák zjistí tak budeš cvakat tomu druhému opravu :( :( :(
tudíž bych osobně nikdy nešel do "levých" papírů, v současné době se sice ještě dá technická vyřídit, ale ty časy s příchodem kamer skončí, neb si nikdo nenechá kvůli jednomu autu zavřít stanici
je sice lákavé ušetřit 20. tis, ale řekl bych že to není šetření na pravém místě

10. říj 2006 16:12

Ale vždyť dnes se dá auto registrované v jiné zemi EU přihlásit i u nás a může býti starší 8mi let... Tak proč nekoupit nějaké z EU třeba okolo 1500 - 1700éček a něco vrazit do oprav a mám supr auto o kterém vše znám??

Spíše dotaz, tak to plánuju já

10. říj 2006 17:04

No, ty papíry se dají zlegalizovat tak, že nahlásíš přestavbu. V techničáku ti poté přepíšou čístla. Hlavně si to chce ověřit, že na ty čísla není nahlášená krádež.. Nevím kolik ta operace stojí, ale určitě to nebudou desítky tisíc (ale tisícovky to budou).

10. říj 2006 17:06

Tak to nevím... Dělal jsem již dvě přestavby na Fiestu a Escorta a VŽDY mě hnali přerazit čísla na autech... žádné přepisování v papírech :cry:

10. říj 2006 20:52

to Baniik: ano přestavbu uskutečnit lze, ale v tom případě musíš mít pravé papíry na mini, na papíry z metra ti nikdo přestavbu neudělá. navíc některé registry vozidel vyžadují vyjádření zastoupení výrobce o povolení přestavby a to je u mini dost problém :cry: v současné době je asi nejlevnější cesta dovézt auto ze zemí EU, to ovšem předpkládá kromě znalosti jazyka i slušnou znalost legislativy a notnou dávku štěstí 8)

10. říj 2006 21:04

takže dovezu např. němce, kompletně ho opravím a potom bez problémů přihlásím na české???

11. říj 2006 08:06

Ano mělo by to tak fungovat při dovozu ze zemí EU, nicméně se předem informuj na svém úřadě, co po tobě budou chtít za doklady a co tyto doklady budou muset obsahovat :idea:

11. říj 2006 09:14

Jj, a někde na netu jsem viděl i foto německého techničáku, co musí v něm býti napsáno, aby to bylo u nás přihlásitelné.

Ale vesměs když si pořídíš auto, které má ještě platnou německou STK a EM, tak nejen že si můžeš za 150E pořídit převozní značky a pojištění na měsíc(tudíž pak můžeš přijet po vlastní ose), ale i bez problémů to pak přihlásíš zde.

Problémek ny mohl nastat v tom případě, že auto sice má německý doklady v pořádku, ale již bez jejich STK a EM. Potom můžou na nějakých úřadech dělat problémy, nebo klasickou přestavbu.

No a pokavaď to nemá ani německé papíry, tak jen na ND nebo převařit/přerazit čísla. Ale to snad bylo stejné i před změnou podmínek

Pojištění ...

11. říj 2006 12:03

... to německé měsíční opopjištění je platné i v Čr a nebo pro Čr si musím udělat jiné?

11. říj 2006 14:14

nejsem si jist, ale mám za to, že to jisto jistě platí jeden měsíc a určo v evropě. Jak u nás netuším, ale mám za to, že jo(ikdyž opak může býti pravdou...).

Ale stejně to platí jen měsíc, takže tak jako tak si budeš muset udělat u nás nové.

Ale jistě tu jsou fundovanější rádci co se problematiky dovozu atutí z evropy týče :wink:

12. říj 2006 12:39

Dělal jsem to před měsícem.Musíš mít auto jakéhokoliv stáří,ale s platnými doklady.Např.Německo.Zajdete na emise a TK.Cena asi 2500,-Kč.Potom požádáte na policii o schválení k provozu.Cena 2000,-Kč.Dostanete čistý techničák a auto se může přihlásit na jakéhokoliv majitele.

12. říj 2006 14:38

jen takova mala poznamka ;-)
musi to mit zapsanou nejakou homologaci, pokud nebude, musi se na asi na Rover, aby to schvalili
Odeslat odpověď