Ahoj všichni. Při rozhodování, čím auto chladit, jsem narazil i na Evans Cool 180.
Při hledání na netu jsem narazil na článek, který mě osobně od pořízení odradil.
https://www.norosion.com/evanstest.htmJen pár rychlých bodů, které jsou v článku zmíněny:
Má nižší tepelnou kapacitu - způsobuje, že auto pracuje za vyšších teplot.
Píšou, že po napuštění systému Evansem, se zvedla teplota hlavy motoru o 115-140 st. Fahrenheita, tj. 60 stupňů celsia.
A při měření na brzdě se vlivem teplejší hlavy snížil výkon o 4-5%.
Při kontrole odolnosti proti korozi zjistili, že při kontaktu s hliníkem se na jeho povrchu "něco" usazuje (Inhibitor deposition) a to způsobuje např. na kovu "hot-spots a případně např. v chladičích z hliníku trhliny a poruchy v závislosti na tloušťce kovu.
Pokud dáváte Evans do okruhu, kde byla předtím klasická chladící kapalina, je nutný řádný výplach. Když tam zůstane 3% a více procent původní kapaliny, ztrácí Evans odolnost proti korozi. Voda v okruhu se prý spojuje s glykolem v chladicí kapalině Evans a vznikne kyselina glykolová. Výsledkem je snížení pH chladicí kapaliny a odpovídající problémy s korozí.
Prosím ty, co vládnou agličtitou o případnou jazykovou korekci a správný překlad