Opravy, úpravy, renovace ......
Odeslat odpověď

10" vs 13"

17. kvě 2012 18:53

S kamaratom vedieme polemizaciu ohladom toho, ze ake kola dat na nase Mini, preto chceme rozobrat tuto temu poriadne do hlbky. Ake su plusy a minusy 10" a 13". :)

Re: 10" vs 13"

17. kvě 2012 20:51

Myslim,ze na 10" je to ako na motokare,perfektne to sedi aj zataca a na 13" musis dat nizkoprofilove gumy a jazda je tvrda,cim trpi podvozok aj cele auto.Toť moj nazor :|

Re: 10" vs 13"

17. kvě 2012 22:43

Ako pise fragole, tie 10´ su pre nase SUPER UPRAVENE BEZDIEROVE cesty najlepsie (bohuzial nie sme ani v nemecku ani v rakusku) ... Ja mam na miniku 12´ tie su celkom v pohode ale tiez to zaboli ked trafim nejaku jamu... 13´ky mal kamarat a bolelo to este viac pri prejazde po hociakej nerovnosti... Kazdopadne ja ked nejake €€€ nasetrim tak z 12´ idem na 10´ ;)

Re: 10" vs 13"

17. kvě 2012 23:13

Samozřejmě 10", kola dělaj auto a u Mini tohle platí dvojnásob, 13" si můžete dát na felicii..

Re: 10" vs 13"

18. kvě 2012 08:17

Chci se zeptat vážených majitelů "retro MPi/SPi" - máte 10ky napsaný v TP? Dost ústup od 13tek zvažuju (v Praze bolej fakt hodně), smířil bych se s nutností konverze brzd, ale chtěl bych to mít "legálně" pro případ průšvihu. Nechci se nechat popotahovat pojišťovnou, orgánama, na STK atd. :roll:

Re: 10" vs 13"

19. kvě 2012 00:35

Policajti skor riesia ci su kolesa sirsie alebo vacsie. Toho sa nejako neobavam ze by kolesa riesili a este som nemal to stastie takych stretnut. STK sa prihodi nieco do kapsy a spokojne :D :D .

To by bola asi piplacka prepisat 10" do TK nie?

Re: 10" vs 13"

19. kvě 2012 10:46

no z čerstvé zkušenosti z dopravního inspektorátu ve věci zapsání jiných kol do Technického průkazu u moderního auta. Ty alternativní rozměry musí být zapsány v homologačním listu od výrobce. Pokud tam nejsou, jediné tvé šance pak vedou přes individuální povolení od výrobce. Případně zkušební ústav. A jelikož je Rover mrtvá značka, tak tvé šance jsou téměř nulové. Spíše bych si tu konverzi brzd udělal a jezdil na těch desítkách.. Na STK pak nasadit zpátky 12/13".
Tento týden jsem vyřizoval veteránské značky a i tam to nebylo úplně hladké. Chtěl jsem si nechat dopsat 165/70 R10 pneumatiky místo 145/80 R10 a neobstál jsem, protože hold ten ročník měl povolené pouze 145/80 R10.

Re: 10" vs 13"

19. kvě 2012 22:53

Ahoj. Ako pise Ondro, je to u nas SK/CR problem tak ako so vsetkym co vo vacsinou v inych krajinach ide v pohode a nikto to neriesi... Potrebujes od vyrobcu resp. importera(mozno skusit BMW v Bratislave... predsa boli dedici :D tak nech sa staraju) z oddelenia homologizacie potvrdenie (povolenie) ze na dane vozidlo je mozne namontovat resp. pouzivat alternativne disky kolies a pneumatiky s danym rozmerom (napr. pre minika 10´ kolesa).

Dalsia moznost este je, ze na slovensku (neviem ci to funguje aj v CR) su niektore autorizovane pneuservisy ale spolocnosti - firmy ktore su distributormi - predajcami pneu a diskov , vydavaju ,,certifikaty" ktore na obvodnom urade dopravy /OUD - miesto kam musis ist aby ti do TP zapisali zmenu v technicaku a nasledne na dopravny inspektorat/. Samozrejme tito vydavatelia certifikatov to maju cez Ministerstvo osetrene a nemozu ti napr. na feliciu len tak vydat certifikat na 18´ky kolesa (chapes) ale na Mini si myslim ze by nemal byt problem aby vydali certifikat na Mini pre 10´ky (nakolko sa pre mini pouzivali uz od vyrobi v minulosti).
Udajne ale tieto spolocnosti (pneuservisy, predajcovia diskov) nechcu tieto certifikaty vydavat len tak, ale udajne iba ked si kupis u nich 4ks pneu , alebo 4ks diskov a pod. biznis je biznis....

Popripade este zohnat original COC certifikat (ak by to bolo vobec mozne, niektori ludia to kedysi na nete ponukali ,,vedia zohnat") kde by uz boli zapisane aj ,,alternativne pneu a disky" no a nasledne s origo COC ist na Obvodny urad dopravy zapisat ich do TP.

Je to proste boj tieto nase urady... Bohuzial na jednom z nich robim :D a mam to z prvej ruky... Co ti poviem , 9 z 10 nas nema zapisane v TP tie kolesa na ktorych jazdi... :twisted: horsie je to ale ked sa stane dopr. nehoda, vtedy sa uz prihliada na vsetko a aj ked nie si vynnik , stavas sa spoluvinnikom nakolko mas nesposobile vozidlo pokial nemas zmeny zapisane v TP.
Takze treba jazdit opatrne ;) aby sa nestala d.n. aby nezastavovali policajti a na STK sa prezut :D alebo mat pevne nervy a skusit to cez urady ;)

Re: 10" vs 13"

06. čer 2012 20:15

A co sa tyka jazdnych vlastnosti su velke rozdiely?

Re: 10" vs 13"

06. čer 2012 23:11

...ten kdo tvrdí že 13" patří na felicii asi zapoměl, že 13palce (přesněji 6x13") byly součástí poslední evoluce classic mini

většina 13" jezdců však má 7x13" což jsem také měl a jezdilo se na tom dobře, 13" mají na dalnici větší maximálku než 10", více plavou ale drží dobře,
10" více skáčou, ale jízda je pohodlnější, oba rozměry mají něco do sebe, já přešel kompletně na 10" ale 13" fandím pořád.

Co se týče údajů v techničáku - myslím si, že tohle je na umění komunikace a případné antipatie dotyčného policisty.
Nás zastavili loni cajti s Lubou (oba sme měli MPI obuté na 7x13", totžný model ultralite) mě policajt pustil, lubana péroval za přečuhující kola, 15minut zjisťoval přes vysílačku co máme ve velkém techničáku a nezjistil nic....

Re: 10" vs 13"

06. čer 2012 23:32

Č e f o píše:...ten kdo tvrdí že 13" patří na felicii asi zapoměl, že 13palce (přesněji 6x13") byly součástí poslední evoluce classic mini


.. nebo naopak nezapoměl, že 10" patří k Mini (nejen) historicky od jeho vzniku.. o evoluci v podání Roveru bych se radši vůbec nezmiňoval..

Re: 10" vs 13"

07. čer 2012 13:53

vezl sem se na obojím a musím říct, že na zábavu sou 10" určitě lepší. Ale 13" maj taky něco do sebe. Že rover do techničáku psal i 13" podle mě na škodu není, je to zase jiný auto ale pořát mini a já sem na něj pyšnej. Krásně drží a 180 se s tim taky dá jet.

Re: 10" vs 13"

08. čer 2012 15:34

Mám na Mpi desítky a je to bezva - auto možná nejede 180 jak Kubošovi, ale získalo na živosti a obratnosti. Jen musím někdy konečně dát pryč dorazy na řízení sportspack(původně 13" kola), kvůli kterým mám znatelně větší poloměr otáčení. Jinak disky i pneu mám v techničáku díky homologačnímu listu, který jsem při registraci předložil.

Re: 10" vs 13"

08. čer 2012 16:15

2O.T.: Můžu se zeptat - ten homologační list jsi získal od prodejce kol/gum? V našich podmínkách se tuším ten dokument označuje jako tzv. typový list. Díky moc za odpověď. Jelikož se totiž cesta vyjádření dovozce auta zdá neprůchodná, tak přes typový list od dodavatele kol by to možná legalizovat šlo.

Re: 10" vs 13"

08. čer 2012 18:48

jo, to je taky fakt, poloměr otáčení je na 13" dost tragický:) Jak řikám, na zábavu a nejen to sou desítky :bigups:
Ten homologační list by mě taky docela zajímal
Odeslat odpověď