jirka2030 píše:
Jarní revize jestli je vše dotaženo a výměna čepů.
Příloha:
P4267268.jpg
Příloha:
P4277271.jpg
Čepy jsem měnil z důvodu že se mi nevrací volant sám do původního směru.Nepomohlo to.
Napalo mě že to bude podložkama na kolech ale 13 jsou ještě více ven a volant se vrací.Při brouzdání netem jsem narazil na článek:
Záklon rejdové osy τ a závlek je průmět úhlu mezi svislicí kola a rejdovou osou do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou. Kladné hodnoty jsou uvažovány při rejdové ose skloněné vzad, tzv. záklon. Analogicky, je-li osa skloněna vpřed, hovoříme o předklonu.
Příloha:
cs_zaklon_rejdove_osy1.jpg
Závlek je pak vzdálenost mezi středem styku pneumatiky a průsečíkem rejdové osy s rovinou vozovky, promítnutá do roviny rovnoběžné s podélnou rovinou vozidla. Závlek je kladný, je-li průsečík rejdové osy a roviny vozovky před středem styku pneumatiky s vozovkou. V opačném případě hovoříme o tzv. předvleku.
Záklon rejdového čepu má na řízení stabilizační účinek a navrací kola do přímé polohy. Příliš velká hodnota záklonu ale způsobuje, spolu se zvýšením stabilizace kol, také zvýšení potřebné síly na volant (do řízení)Nemáte stím někdo zkušenost ?
V Lounech na slalomu jsem si skoro utrhl ruce jak jsem dřel ze strany na stranu.Ale na 8 místo jsem hrdý,byla to moje první jízda do kuželů.
tento zaklon funguje jako vodici lajna ke kolu. musi byt 3,5 - 2,5 stupne. cim bliz k nule tim je to kolo jako kolo od nakupniho kosiku a cim vicpres 3,5 tim davas zabrat tlumicum a uchyceni.
ma svych mini mam namontovane nastavitelne spodni ramena i i tie rods /ty tycky co jdou ze predu do ramen/
potom si musisnechat udelat geometrii laserovou
jak jsemse dival na tvoje fotky z drivejska tak si myslim ze sis ohnul spodni rameno jak sji nedotahl ten sroubek a tak mes geometrii v haji. me se volant vraci na vsech nezavisle na 13x7 13x6 nebo12x5. nech si zmerit laserovou geometrii a uvidis co ti reknou.